Import från USA: US FIREARMS

This is our interntional part of the forum. In this forum we discuss hunting, shooting, firearms, reloading and much more.
Feel free to ask us anyting in english about the topics mentioned above in this part of the forum.

Moderatorer: Fritz Kraut, PerN, taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, mecke, Stefan.K, Ulrik

Import från USA: US FIREARMS

Inläggav Preacher » 21 apr 2011, 10:54

Som så många andra vill jag importera vapen direkt från USFA. Det är dock inte möjligt, eftersom de saknar export-
tillstånd och man måste gå genom en fördyrande mellanhand. Min beställning omfattar f n minst 4 SAA-revolvrar, och det är bara att hoppas det stämmer - som jag läst på forumet - att en del avgifter inte gäller SA-vapen mod 1871-1890.
Sedan har vi förstås "Theduke" i Tyskland som säljer samma revolvrar, fast utbudet är trist. Och dyrt. En Colt Rodeo II skulle t ex kosta uppemot 20'. Att direktimportera från en tysk firma, typ Triebel, är mkt enkelt - jag tog min .460 Magnum
därifrån och det gick helt problemfritt. Men USA är ju en annan sak: USFA är ju inte billiga, och med tilläggsavgifter:

250 USD export licence
200 USD doc/handling
600 USD airfreight

ja, det blir ju dyrt.

Somliga har föreslagit att vi som vill handla därifrån kan gå ihop och få ned vissa avgifter.
Är någon interesserad? Funkar det?

Yrs truly,

Preacher

PS: jag ämnar inte importera privat, utan beställa via vapenfirma.
Preacher

Re: Import från USA: US FIREARMS

Inläggav Suomengunslinger » 10 jul 2011, 19:08

Löjligt dyr frakt. När jag beställde var det 225 för ett gevär.
Katt > Gud > Människa
Användarvisningsbild
Suomengunslinger

Återgå till International forum