Köpa hylstumlare?

Här kan ni diskutera om lite vad som helst.

Moderatorer: Trond Åsly, PerN

Köpa hylstumlare?

Inläggav henke.hunter » 21 jan 2019, 16:22

Hej,
Jag måste köpa en hylstumlare. Och nu tänkte jag höra med er expertisen om vad jag ska köpa?
Kan ni komma med tips på någon bra hylstumlare som ska kunna rengöra hylsor i storleken 6,5x55 upp till 30-06.
Skriva gärna märke och modell på det ni tipsar om.
Och har ni även tips på vilket matieral/medie som jag ska har tumlaren för bästa rengöring? (Verkar ju finnas en uppsjö av mode olika hylstumlare men även själva mediet man häller i tumlaren för rengöring...{.

Jag är tacksam för alla tips!
//Henke
Blaser R93 Attaché 308win - Swarovski Z6i G2 2-12x50 BT, HVA 1900 6,5x55, Savage 22LR, Beretta 692 kal.12, Sabatti kombi kal 12/7x57R
Användarvisningsbild
henke.hunter

Re: Köpa hylstumlare?

Inläggav ruhler » 08 feb 2019, 15:33

henke.hunter skrev:Hej,
Jag måste köpa en hylstumlare. Och nu tänkte jag höra med er expertisen om vad jag ska köpa?
Kan ni komma med tips på någon bra hylstumlare som ska kunna rengöra hylsor i storleken 6,5x55 upp till 30-06.
Skriva gärna märke och modell på det ni tipsar om.
Och har ni även tips på vilket matieral/medie som jag ska har tumlaren för bästa rengöring? (Verkar ju finnas en uppsjö av mode olika hylstumlare men även själva mediet man häller i tumlaren för rengöring...{.

Jag är tacksam för alla tips!
//Henke

Jag skulle rekommendera en tumlare där du kan tömma ur mediet blir så mkt enklare att plocka ur hylsorna än att stå och gräva i mediet efter hylsorna. Lyman 1200 Autoflo och lyman tufnut media fungerar bra.
ruhler

Re: Köpa hylstumlare?

Inläggav wensby » 08 feb 2019, 16:31

Användarvisningsbild
wensby

Återgå till Allmän diskussion om handladdning