Butik i Sthlm eller Sörmland som säljer handladdutr?

Här kan ni diskutera om lite vad som helst.

Moderatorer: PerN, Trond Åsly

Butik i Sthlm eller Sörmland som säljer handladdutr?

Inläggav henke.hunter » 10 feb 2019, 22:43

Hej på er experter,
Jag undrar om någon har tips på butik/butiker i Stockholm eller Sörmland som säljer handladdningsutrustning och framför allt kringutrustning?
Jag behöver ha tag i t.ex hylstummlings-media (torrmedia som valnötsskal, etc), tändhattar, krut, lite borstar, etc.
Och vissa saker som tändhattar skickas ju inte via posten, och vissa saker är ju så tunga så fraktkostnaden blir orimligt hög.
Så vad har ni för tips på butiker som säljer handladdnings-utrustning, förutom Walter-Borg där jag är kund sedan länge.....
//Henke
Blaser R8 Success Monza 308win - Swarovski Z6i G2 2-12x50 BT, HVA 1900 6,5x55, Savage 22LR, Beretta 692 kal.12, Sabatti kombi kal 12/7x57R
Användarvisningsbild
henke.hunter

Re: Butik i Sthlm eller Sörmland som säljer handladdutr?

Inläggav greyling » 10 feb 2019, 23:09

Följer - WB har ju rätt bra utbud trots allt.
Greyling
Användarvisningsbild
greyling

Inläggav cmk » 10 feb 2019, 23:55

Inte för att jag har varit där, men fksport.se har en hemsida med både kulor, krut och tändhattar. Inte så mycket övrigt vad gäller handladdning. Ligger i Nacka, mest fokus på pistol verkar det som.

XXL har bra priser på krut (när de har något hemma). Även borstar finns i deras sortiment.

Biltema har väl lite rengöringsprylar, men inte mer.
Användarvisningsbild
cmk

Inläggav LAREMA » 11 feb 2019, 01:16

Jag som hängiven handladdare rekommenderar FK SPORT som ligger i Nacka, detta gäller krut, kulor, tändhattar mm.

Sedan så är frågan vad du vill ha i utrustningsväg, jag har köpt mig en Dillon 650 press med alla tillbehör och den köpte jag för 4 år sedan.

Innan dess så körde jag LEE:s pressar och var och är väldigt nöjd med dom.

Hur många patroner jag laddat med LEE pressar har jag inte en aning om, men det är många.
LAREMA
Användarvisningsbild
LAREMA

Inläggav henke.hunter » 11 feb 2019, 09:11

LAREMA skrev:Jag som hängiven handladdare rekommenderar FK SPORT som ligger i Nacka, detta gäller krut, kulor, tändhattar mm.

Sedan så är frågan vad du vill ha i utrustningsväg, jag har köpt mig en Dillon 650 press med alla tillbehör och den köpte jag för 4 år sedan.

Innan dess så körde jag LEE:s pressar och var och är väldigt nöjd med dom.

Hur många patroner jag laddat med LEE pressar har jag inte en aning om, men det är många.

Jag är främst ute efter att hitta en butik som säljer de saker som det ör lite åtgång på som tändhattar, krut, kulor, och media till hylstumlaren. All annan utrustning har jag sedan tidigare, så det handlar bara om förbrukningsutrustningen.
Men jag ska kolla lite på FK-sport. Tack!
Blaser R8 Success Monza 308win - Swarovski Z6i G2 2-12x50 BT, HVA 1900 6,5x55, Savage 22LR, Beretta 692 kal.12, Sabatti kombi kal 12/7x57R
Användarvisningsbild
henke.hunter

Inläggav remmy223 » 11 feb 2019, 21:39

Om du någon gång är norr om Stockholm, så gör ett besök hos Kruttunnan.

Finns lite godis att beskåda och råvaror som efterfrågas.

Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
remmy223

Inläggav Carl A » 12 feb 2019, 21:28

Walter Borg på Kungsgatan har rätt bra sortiment och bra priser, ofta matchar de webpriser. -Flera där har redigt bra kunskaper de gärna delar med sig av. Service-minded är de verkligen.

Edit: öööh, sorry, nu läste jag sista meningen; "förutom wb"...
Carl A

Återgå till Allmän diskussion om handladdning