Loggas ut?

Här finner du viktiga meddelanden från oss administratörer och moderatorer men även howto dokument och dyl.

Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, Robban, NuBreed

Loggas ut?

Inläggav Stroem » 04 sep 2013, 14:22

Jag loggas ut fast än jag har "logga in mig automatiskt"(eller vad det nu står) ibockad. Sjukt drygt :P
Nån som har samma problem?
Miroku 7000 cal.12
Sauer & Sohn cal .12
Sako Forester 308w, Stalon Victor, Swarovski Z3 3-10*42
Sako 22 Hornet, Swarovski Z3 3-9*36
Anschütz 1415-1416 22lr, Leupold Vari-XII 2-7*33
Strävhårig Vorsteh, Vildmarkens HE Sigurd
Användarvisningsbild
Stroem

Re: Loggas ut?

Inläggav oloeve » 04 sep 2013, 15:06

Samma här :?
Beretta S686 Special
Sako 75 SS 308 + Swarovski Habicht-Nova 3-12x56
Schillerhane 2 år
Användarvisningsbild
oloeve

Inläggav MickeÅ » 04 sep 2013, 17:58

Jodå, åtminstone en gång i veckan.
Det finns två typer av människor, de som kan extrapolera
Användarvisningsbild
MickeÅ

Inläggav klofbom » 21 aug 2014, 00:07

Sitter o retar upp mig på exakt samma problem som TS nämner. Dock uppkommer det när jag väljer att gå tillbaka en sida.

Jag har provat i både Chrome och IE 9.

Någon mer som har problem?
Säljer en Winchester SXP Hagelpump

Pm:a för mer information
Användarvisningsbild
klofbom

Inläggav Wikarn » 21 aug 2014, 00:09

Japp särskilt med mobilen. (Safari i senaste iOS)
Wikarn

Inläggav klofbom » 21 aug 2014, 03:24

Började googla lite på problemet och hittade:

There is your answer, this is not a problem with the setup of your board, it is something about your ISP.
You have made two posts on phpbb.com, and your IP has changed dramatically between those two posts. That is triggering phpBB's security mechanisms, and logging you out.
It must be something your ISP is doing which is causing this.

It is possible to lower this security level on your own board.
Enter the ACP, go to "Security settings", and change the "Session IP validation:" setting from "A.B.C" to "A.B" or even "None".

På ren svenska så betyder det att säkerhetsinställningen kan vara för högt satt på forat och eller att din internet leverantör byter din IP-adress som då sparkar ut dig. Så om någon moderator/admin kan se över säkerhetsinställningarna så kanske vi slipper detta i framtiden.

En annan föreslår:
I had problems with getting logged out all the time at random and tried all the fixes mentioned with modifying cookies, deleting cache etc

My problem was the ISP I was connected to (UK talktalk), worked fine on other ISPs but with mine it would not keep me logged in!!! As described above I put my security to “None” and like magic all was well with my forum and stopped logging me out. I’ve yet to try putting the security to a lower level...(if it is not broken don't fix it!). My security level with my ISP was the problem all along.

Sänk din säkerhet i webbläsaren. Om det är så klokt låter jag vara osagt, men om någon vill prova så går man tillväga så här:

IE9:
Verktyg - Internet Alternativ - Säkerhet (en flik i "Internet Alternativ"-rutan dra ner säkerheten till Low
Säljer en Winchester SXP Hagelpump

Pm:a för mer information
Användarvisningsbild
klofbom

Återgå till Viktig Information