Förslag på ny kategori-knivar

Här finner du viktiga meddelanden från oss administratörer och moderatorer men även howto dokument och dyl.

Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, Robban, NuBreed

Inläggav Broder Tuck » 13 mar 2011, 14:48

Vet inte om det bara är jag som upplever att intresset för knivar bara ökar på Robsoft? Kanske skulle vara dags för en egen kategori? Finns säkert folk som sysslar med andra typer av hantverk med (förutom handladdning) :wink:
Bara en tanke...
Mvh Pontus
Broder Tuck

Re: Förslag på ny kategori-knivar

Inläggav Gråhunden » 16 maj 2011, 14:31

Broder Tuck skrev:Vet inte om det bara är jag som upplever att intresset för knivar bara ökar på Robsoft? Kanske skulle vara dags för en egen kategori? Finns säkert folk som sysslar med andra typer av hantverk med (förutom handladdning) :wink:
Bara en tanke...
Mvh Pontus

Idén är faktiskt inte dum alls! Alla jägare har väl en kniv! Många jägare (som jag :oops: ) är hemskt förtjusta i knivar och samlar. Dock kan det bli lite trångt med ämnet knivar, om man har in det på tex "jaktutrustning". Kniven är ju så mycket mer. Fällfångst är jakt. Där finns inga skjutvapen med... Egen kategori för knivar? Ja!
Vad är bättre än en gråhund?
Två gråhundar! :-)
Användarvisningsbild
Gråhunden

Inläggav kronis_gbg » 16 maj 2011, 17:45

+1

// Kronis_gbg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Blaser R93 professional 9,3x62
Blaser R93 professional 308w
Blaser R93 GRS 308w Match,
Krieghoff K-80 Sporter
...In Blaser we trust...

Tezzy - Hanover/Gråhund Eira - Tollare Dolly - Öst laika
Användarvisningsbild
kronis_gbg

Inläggav Faidros » 16 maj 2011, 18:26

Ja det vore på tiden med en sådan kategori :)
------------------
Kniv, puffra och en hatt.
Användarvisningsbild
Faidros

Inläggav Gråhunden » 17 maj 2011, 14:06

Nå ? Vad säger moderatorerna då ?
Användarvisningsbild
Gråhunden

Inläggav Rolf » 17 maj 2011, 15:41

Kan bara hålla med, näst hund och bössa så kommer kniven som god trea på utrustningslistan och förtjänar att lyftas fram.

//Rolf
Rolf

Inläggav k-Hornet » 17 maj 2011, 17:10

Nästan av-ämne, men kan då även yxor sorteras in under denna kategori? Eggverktyg om man säger :-)
A Smith&Wesson beats four aces

I think you're a good person and a good debater. But I -still- think you have a stupid opinion.
Användarvisningsbild
k-Hornet

Inläggav Fritz Kraut » 17 maj 2011, 21:36

Räcker det inte med "Utrustning"? Redan idag är forumet så stort att man inte klarar av att överblicka allt, utan får nöja sig med att plocka av det man är mest intresserad av.

F.
Månan i tystheet går sin gång, och achtar ey Hund-glafs.
Så gör en last-lös man, som ährliga lefwer i stillo;
leer åt gabbara-gläntz; och klaffare-tunga förachtar.
Användarvisningsbild
Fritz Kraut
Moderator

Inläggav FlasyB » 17 maj 2011, 21:39

Fritz Kraut skrev:Räcker det inte med "Utrustning"? Redan idag är forumet så stort att man inte klarar av att överblicka allt, utan får nöja sig med att plocka av det man är mest intresserad av.

F.

1. Nej
2. Det skulle bli lättare att plocka med det man är intresserad av om man inte behövde vada i floder av irrelevanta spörsmål om elektriska hundpejlar & sån ovidkommande skit.
SÅ ÄR DET BARA !!!!!! PUNGT SLUT !!!!!!!!!
Användarvisningsbild
FlasyB

Inläggav Gråhunden » 17 maj 2011, 22:18

Rolf skrev:Kan bara hålla med, näst hund och bössa så kommer kniven som god trea på utrustningslistan och förtjänar att lyftas fram.

//Rolf

Detta kan uppfattas som rent tjafs från moderatorernas sida, men om vi nu ska göra listor: Gråhundens viktigaste jaktutrustning i nämnd ordning: 1.Hund. 2.Kniv. 3.Geväret.
FlasyBs inlägg ovan...Håller med!
Användarvisningsbild
Gråhunden

Inläggav djkj » 18 maj 2011, 20:21

Helt klart så bör knivar ha en egen kategori, det finns nog många här som har ett seriöst och stort intresse för knivar, både som hantverk men också som samligsobjekt.
Ju fler katigorier det finns, ju lättare kan man bena ur vad man tycker är läsvärt.
djkj

Inläggav Gråhunden » 18 maj 2011, 21:31

Javisst! Jag har vovvar, alltså är det kul för mig att läsa om hundpejlar på Utrustningsavdelningen. Men 60-70 % av jägarna har ju inte vovvar!? MYCKET bättre att spalta upp en del avdelningar. Knivar är ett jättebra exempel på ett STORT område.
Användarvisningsbild
Gråhunden

Inläggav a-414 » 19 dec 2012, 10:27

Jag håller med, ge knivarna en egen kategori.

För mig som inte primärt är intresserad av eggvapen upplevs dom allt mer frekventa projekttrådarna främst som en slags spam som undertrycker trådar om mer traditionellt jakt- och skjutvapensmide.

När dessutom trådar i projekthörnan explicit handlar om marknadsundersökningar och blocketannonser inte sällan påminner om projekt så anser jag att det är dags med en egen knivfäktararena.
Venor, ergo sum
Användarvisningsbild
a-414

Inläggav Broder Tuck » 28 dec 2012, 21:16

Tvekade väldigt länge innan jag la in någon kniv i projekttråden då jag inte ser den som ett vapen utan ett verktyg. Är trots det det mest lämpade stället att posta sina knivprojekt. Ser man på grannforat så har knivar en egen kategori dessutom finns det andra hantverks kategorier. Hoppas inte allt för många tycker att jag och andra ”spammar” projekthörnan. Tycker personligen det är väldigt intressant med knivar men även med ”fina” vapen med trä och blånerat stål. Långhållsbyggen med syntetkolvar eller laminat faller inte mig på läppen men visst är det imponerande med en del sådana byggen också.

Är väl inget konstigt att man vill visa upp det man gjort och känner sig stolt över?
Med vänlig hälsning P
Broder Tuck

Inläggav paramedic77 » 19 mar 2013, 22:07

Vet inte om det är jag som gör fel eller letar fel men jag kan då inte hitta någon information om att knivförsäljning numera är otillåtet... Nån som kan länka till info om detta?
Blaser R8 professional adj. 308w. Minox ZX 5i 2-10x45 och 6XC med Delta Stryker 4.5-30x56FFP
Remington 1100
HVA 1640 9,3x62 Aimpoint Micro H1+ Leupold VX-3 1.5-5x20, Stalon whipser magnum
HVA 648 8x57JS oborrad med öppna rm.
paramedic77

Inläggav kimmolilja » 21 mar 2013, 12:16

Joo, en egen katergori med tex custom eller så hade ju varit kul :) Tror många skulle vilja gå in i sån kategori o kolla vad folk gör o skapar. :) I en sån kategori passar väl allt som är customs med stockar , vapen, knivar, gravyr osv...
kimmolilja

Inläggav butter » 21 mar 2013, 16:46

kimmolilja skrev:Joo, en egen katergori med tex custom eller så hade ju varit kul :) Tror många skulle vilja gå in i sån kategori o kolla vad folk gör o skapar. :) I en sån kategori passar väl allt som är customs med stockar , vapen, knivar, gravyr osv...

+1 :D
Användarvisningsbild
butter

Inläggav Shotgun_Blues » 21 mar 2013, 16:50

kimmolilja skrev:Joo, en egen katergori med tex custom eller så hade ju varit kul :) Tror många skulle vilja gå in i sån kategori o kolla vad folk gör o skapar. :) I en sån kategori passar väl allt som är customs med stockar , vapen, knivar, gravyr osv...

Ge fan i att försöka sälja det bara!! :lol:
Medlem i N.T.K.

Munsterhusets Zoli

http://thevegetarianmeatdistrict.tumblr.com/
Användarvisningsbild
Shotgun_Blues

Återgå till Viktig Information