Köpes: Syntetkolv m98

Här kan du lägga in en annons om du söker något speciellt du önskar köpa.

Moderatorer: taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN

Kategoriregler
Regler för Annonstorget

1. Endast privatpersoner får annonsera på Annonstorget. Näringsidkare är välkomna att kontakta robban@robsoft.nu" onclick="window.open(this.href);return false; för överenskommelse om annonsering.

2. Varor och erbjudanden ska vara lagliga att använda, samt stämma överens med god etik för jägare och skyttar. Militära produkter utan rimlig anknytning till jakt och skytte får ej bjudas ut. Är du tveksam, kontakta en moderator eller Robban innan du bjuder din vara. Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna.

3. Inlägg och annonser som inte stämmer med dessa regler, eller som moderator anser olämpliga, avlägsnas utan föregående varning.

4.Vid ammunitionsförsäljning är det upp till säljaren att tillse att köparen har erfoderliga tillstånd för inköp.

5. Varan skall vara förknippad med jakt, vapen och skytte. Motorfordon är inte längre godkända för direkt annonsering på Robsoft under kategorierna SÄLJES eller KÖPES. Jaktbilar mm. kan dock fortfarande utannonseras till försäljning, men endast som länkar till Blocket under avdelning BLOCKET TIPS.

6. Moderatorerna tar normalt sett inte bort annonser efter en försäljning avslutats. Trådskaparen kan i stället lägga till ordet "Såld/köpt/bytt" i rubrikraden (Man går in i första inlägget och gör den ändringen).

/Robban

Köpes: Syntetkolv m98

Inläggav TekDr » 17 jul 2018, 23:29

Slöletar kolv till min Hva. Hogue m.fl. är av intresse. Även laminat kan övervägas.

Kom med förslag.
AVANCEZ
Användarvisningsbild
TekDr

Re: Köpes: Syntetkolv m98

Inläggav Karre » 18 jul 2018, 00:11

Benelli, Husqvarna, Remington, Sauer och Volquartsen. 4,37 meter pipa totalt.
Användarvisningsbild
Karre

Inläggav TekDr » 18 jul 2018, 08:17

Karre skrev:http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=244336

Helt klart en trevlig kolv men jag får inte riktigt rätt känsla av den bredare framstocken. Vill nog helst ha en mer slimmad sådan, men jag ska fundera på det.
AVANCEZ
Användarvisningsbild
TekDr

Inläggav Karre » 18 jul 2018, 16:29

TekDr skrev:

Helt klart en trevlig kolv men jag får inte riktigt rätt känsla av den bredare framstocken. Vill nog helst ha en mer slimmad sådan, men jag ska fundera på det.
Kan inte mäta nu och ska inte heller sälja på dig den. Men så farligt bred är den inte.
Benelli, Husqvarna, Remington, Sauer och Volquartsen. 4,37 meter pipa totalt.
Användarvisningsbild
Karre

Inläggav TekDr » 18 jul 2018, 16:38

Karre skrev:
TekDr skrev:

Kan inte mäta nu och ska inte heller sälja på dig den. Men så farligt bred är den inte.

Mät gärna bredden. Ta gärna en vikt på den också. Har en rätt tung mc kolv i valnöt på bössan och tänkte försöka banta den med några hekton.
AVANCEZ
Användarvisningsbild
TekDr

Inläggav nileke » 18 jul 2018, 18:25

Har en hogue-kolv som jag kan sälja. Dock så är bössan hos smed så den är otillgänglig ett tag framåt...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
nileke

Inläggav TekDr » 18 jul 2018, 20:01

nileke skrev:Har en hogue-kolv som jag kan sälja. Dock så är bössan hos smed så den är otillgänglig ett tag framåt...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ska ha det i åtanke, men jag vill nog helst ha hem ev kolv innan augusti är slut så jag hinner fixa bössan innan drevjakten drar igång.
AVANCEZ
Användarvisningsbild
TekDr

Inläggav TekDr » 19 jul 2018, 22:28

Nån mer som har nåt kul?

Såg att brownells hade bra pris på hogue nu så jag funderar på om jag skulle dra till och köpa en ny....
AVANCEZ
Användarvisningsbild
TekDr

Inläggav Bonzo » 20 jul 2018, 01:28

Såg för en tid sedan en tråd här med ett alternativ som lockade mig lite, men hade då redan köpt en Houge. Var om jag ej minns fel en tumhålskolv i komposit för ca 2K.
Hittar ej tråden.
Swiss Arms SHR 970. 308W. Nikon 2,5-10x50 IL. Meopta K-Dot 1-4.
Husqvarna 640. 8x57JS. 9,3x62. Nikon 2,5-10x50 IL. Delta 1-5.8X24.
Merkel Drilling. 12/7x57R.
Miroku 800 12-12.
Bonzo

Inläggav TekDr » 20 jul 2018, 15:21

Bonzo skrev:Såg för en tid sedan en tråd här med ett alternativ som lockade mig lite, men hade då redan köpt en Houge. Var om jag ej minns fel en tumhålskolv i komposit för ca 2K.
Hittar ej tråden.

Tror det kan va en Sabattikolv som liknar blasers prof. Success kolv du tänker på.

Den lockar mig också lite. Dock lite osäker på om jag skulle trivas med den i längden...
AVANCEZ
Användarvisningsbild
TekDr

Inläggav TekDr » 20 jul 2018, 20:09

Beggad hogue köpt. Tråden kan därför ses som avslutad.

/Tony
AVANCEZ
Användarvisningsbild
TekDr

Återgå till Annonstorget - Köpes