Varberger 717 .30-06 + Leupold Scandinavia 3-9x50

Här har du annonstorget i ny tappning dvs. Här kan du lägga in annonser på saker du önskar sälja.

Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly

Kategoriregler
Regler för Annonstorget

1. Endast privatpersoner får annonsera på Annonstorget. Näringsidkare är välkomna att kontakta robban@robsoft.nu" onclick="window.open(this.href);return false; för överenskommelse om annonsering.

2. Varor och erbjudanden ska vara lagliga att använda, samt stämma överens med god etik för jägare och skyttar. Militära produkter utan rimlig anknytning till jakt och skytte får ej bjudas ut. Är du tveksam, kontakta en moderator eller Robban innan du bjuder din vara. Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna.

3. Inlägg och annonser som inte stämmer med dessa regler, eller som moderator anser olämpliga, avlägsnas utan föregående varning.

4.Vid ammunitionsförsäljning är det upp till säljaren att tillse att köparen har erfoderliga tillstånd för inköp.

5. Varan skall vara förknippad med jakt, vapen och skytte. Motorfordon är inte längre godkända för direkt annonsering på Robsoft under kategorierna SÄLJES eller KÖPES. Jaktbilar mm. kan dock fortfarande utannonseras till försäljning, men endast som länkar till Blocket under avdelning BLOCKET TIPS.

6. Moderatorerna tar normalt sett inte bort annonser efter en försäljning avslutats. Trådskaparen kan i stället lägga till ordet "Såld/köpt/bytt" i rubrikraden (Man går in i första inlägget och gör den ändringen).

/Robban

Varberger 717 .30-06 + Leupold Scandinavia 3-9x50

Inläggav -carl- » 20 feb 2020, 23:21

Säljer min Varberger med en Leupold Scandinavia 3-9x50 i fint skick. Kan säljas separat, men bössan först.

Bössan är i kanonskick och ni som känner till Varberger vet att den är riktigt välskjutande. Pachmayr Decelerator bakkappa, Leupold QR baser och Uncle Mikes rembygelfästen. 4+1 skott i det blinda magasinet som man ju älskar. Fantastisk smygsäkring. Jag har bytt varbygeln till en i stål (plast i original) och en vapensmed har bytt slutstycksspärren till en i stål, istället för originalet som är bockad plåt. Jag har någon gång slipat ner kolven, porfyllt och haft mig innan inoljning – det är därför den är så himla snygg. Väldigt behaglig att skjuta med.

Kikaren är i kanonskick och ser ut som ny, även om jag inte har tittat under ringarna. Förstoringsvredet något trögt, vilket är standard på dessa kikare, men det ordnar Gyttorp väldigt geschwint om jag förstår det hela rätt. Riktmedel duplex.

Jag vill ha 6 000 kr för bössan och 2 500 kr för kikaren, eller hela paketet för 8 000 kr och då ingår Leupold QR-ringarna (här får ni vara lite snabba för det är nära att jag spar den i skåpet tills sonen ska ha en bössa. Man äger aldrig en Varberger, man förvaltar den bara till nästa generation…).

image_id: 25554
image_id: 25555
image_id: 25556
"[I]f I could have two cartridges to hunt the world, I'd be quite happy with the .30-06 and the .375 H&H. And if I could have just one cartridge to hunt the world over, my only answer is the .375." -- Craig Boddington
Användarvisningsbild
-carl-

Re: Varberger 717 .30-06 + Leupold Scandinavia 3-9x50

Inläggav Ny jägare » 21 feb 2020, 13:42

Scandinavian är inte belyst va?
Ny jägare

Inläggav -carl- » 21 feb 2020, 14:49

Ny jägare skrev:Scandinavian är inte belyst va?

Nej, inte den här.
"[I]f I could have two cartridges to hunt the world, I'd be quite happy with the .30-06 and the .375 H&H. And if I could have just one cartridge to hunt the world over, my only answer is the .375." -- Craig Boddington
Användarvisningsbild
-carl-

Inläggav sjoegren » 22 feb 2020, 09:59

Fantastiskt fin bössa. Det är bara ett fel på den,

slutstycket sitter på fel sida.
"Friskt kopplat -hälften brunnet"
Användarvisningsbild
sjoegren

Återgå till Annonstorget - Säljes