Beskriv alltid varan ärligt och korrekt

Här har du annonstorget i ny tappning dvs. Här kan du lägga in annonser på saker du önskar sälja.

Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly

Kategoriregler
Regler för Annonstorget

1. Endast privatpersoner får annonsera på Annonstorget. Näringsidkare är välkomna att kontakta robban@robsoft.nu" onclick="window.open(this.href);return false; för överenskommelse om annonsering.

2. Varor och erbjudanden ska vara lagliga att använda, samt stämma överens med god etik för jägare och skyttar. Militära produkter utan rimlig anknytning till jakt och skytte får ej bjudas ut. Är du tveksam, kontakta en moderator eller Robban innan du bjuder din vara. Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna.

3. Inlägg och annonser som inte stämmer med dessa regler, eller som moderator anser olämpliga, avlägsnas utan föregående varning.

4.Vid ammunitionsförsäljning är det upp till säljaren att tillse att köparen har erfoderliga tillstånd för inköp.

5. Varan skall vara förknippad med jakt, vapen och skytte. Motorfordon är inte längre godkända för direkt annonsering på Robsoft under kategorierna SÄLJES eller KÖPES. Jaktbilar mm. kan dock fortfarande utannonseras till försäljning, men endast som länkar till Blocket under avdelning BLOCKET TIPS.

6. Moderatorerna tar normalt sett inte bort annonser efter en försäljning avslutats. Trådskaparen kan i stället lägga till ordet "Såld/köpt/bytt" i rubrikraden (Man går in i första inlägget och gör den ändringen).

/Robban

Beskriv alltid varan ärligt och korrekt

Inläggav Dansken » 27 dec 2011, 21:38

Jag har under den tid jag har häckat på Robsoft köpt många delar och sålt fler.
Bra många kikar-ringar har jag köpt och sålt. Vad som förvånar mig är att det säljs många ringar som "endast har varit provmonterade" och ligger i originalförpackningen. Mäter folk inte vilken höjd som går åt innan dom beställer? Eller vad är problemet?
Nåväl- det spelar ingen roll i sammanhangen...
Alla ringar jag har köpt hittils och taget ur asken har varit helt O.K.
I dag skulle jag sätta ihop min 8-06 efter att jag var klar med nätskärningen för att se det slutliga resultat och gulla lite med bössan. Jag har fått påbackning av mbbohman för att vridet var för högt och såg illa ut- så det är dumpat. I stället monterade jag klackar och tog en förpackning med 30 mm Leupold QRW som har hängt i skåpet länge, och som jag vet att jag har köpt begagnade på forumet (för det är enda stället jag köper begagnat) Jag skruvade isär dom, och vad fick jag se? Skruvarna var mycket slitna av att ha gått snett i hålen- alla torx spår var sönderdragna och det ena överfallet var vridet och "våldat" på plats för att kunna få i skruvarna. Underdelen var slipat in efter klackar som måste ha varit mycket sneda :shock:
Detta är inte O.K. Detta är ingen provmontering: det är ett totalt misslyckande :evil:
Jag kommer av naturliga orsaker inte ihåg vem jag har köpt dom av- jag minns inte vart jag la mina glasögon nyss.......
-Men om det står "endast provmonterade" förväntar jag mig att hitta en vara i nästan nyskick...
Om man vet om att varan man säljer är lite våldat förväntar jag mig en beskrivning av felet, och kan då fundera om jag vill köpa varan och lösa problemet- och jag vill inte själv ha annat på mig än att en vara jag säljer begagnat är i gott skick.
Jag har skickat saker till folk med defekter för att lösa ett problem och skrivet "du får se om det går att använda" och betala därefter...
Nu löser det här sig nog- kikaren sitter på, jag fixar nya skruvar, och jag har vridet överfallet tillbaka så gott det går.
Det är jag det, men det kunde varit någan annan krake utan en verkstad som hade hängt på skiten...
Så därav min uppnaning: beskriv alltid en vara som ska säljas ärligt och korrekt.
Det var det- det
.30-06 - 114 Years young- Still going strong..
A Man's Got to Know his Limitations
Clint Eastwood
Avatarbild: copyright fotograf Rikako Fujita..
Användarvisningsbild
Dansken

Re: Beskriv alltid varan ärligt och korrekt

Inläggav Fritz Kraut » 27 dec 2011, 21:50

Vi gör anslag av denna tråd. De flesta av oss har aldrig haft några sådana misslyckade affärer här, och det här var nog bara ett olyckligt undantag. Låt oss gemensamt se till att det får vara just ett undantag!

F.
Månan i tystheet går sin gång, och achtar ey Hund-glafs.
Så gör en last-lös man, som ährliga lefwer i stillo;
leer åt gabbara-gläntz; och klaffare-tunga förachtar.
Användarvisningsbild
Fritz Kraut
Moderator

Återgå till Annonstorget - Säljes