ZG47 - 7x57 Mauser blir 8x68S istället

Här kan du skapa ett raportage om ditt pågående projekt. Det kan vara en ny stock eller kanske ombyggnation av ett helt vapen. Alla trådar skall dock innehålla bilder på ditt projekt.

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, taxen, Robban

Kategoriregler
Trådar som skapas här skall vara ett pågående projekt som man själv bedriver. Dvs. Inga trådar som innehåller en fråga osv. En projekttråd skall även innehålla en bild eller gärna fler. Trådar som inte uppfylller dessa enkla regler kommer raderas utan förvarning!.

Re: ZG47 - 7x57 Mauser blir 8x68S istället

Inläggav .223 Ack Imp » 03 sep 2018, 11:54

Den blev bra den där.....
Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ner idag!!
Användarvisningsbild
.223 Ack Imp

Inläggav scratch » 03 sep 2018, 19:15

Snygg bössa! zg47 is the shit! :D

Vet inte om jag bryter mot några forumsregler genom att posta en bild på mitt lilla projekt i din projekttråd, om så är fallet ber jag om ursäkt och en moderator får gärna radera detta. :)

Är själv stormförtjust i min ZG47 som jag skaffade kring 2010 och som har varit ett evighetsprojekt den med.
Nu börjar den dock bli smått klar efter att i stort sett varje komponent förutom lådan bytts minst tre gånger. Återstår bara att skicka den till billackeraren så jag kan få den Ferrari-röd så tror jag att besudlingen är fullkomlig :mrgreen:

Bild

Givetvis är den gjord i världens bästa långhållskaliber 9,3x62 :wink:
Användarvisningsbild
scratch

Inläggav Lindergood » 03 sep 2018, 19:29

”Holy helgerån, Batman!”

(För den som vill ha något liknande att pyssla med: https://www.blocket.se/vi/81150361.htm)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om du har blivit utsatt för brott, eller är misstänkt för brott, kan jag hjälpa dig. PMa mig för mer info.
Användarvisningsbild
Lindergood

Inläggav Pontel » 03 sep 2018, 22:35

scratch skrev:Snygg bössa! zg47 is the shit! :D

Vet inte om jag bryter mot några forumsregler genom att posta en bild på mitt lilla projekt i din projekttråd, om så är fallet ber jag om ursäkt och en moderator får gärna radera detta. :)

Är själv stormförtjust i min ZG47 som jag skaffade kring 2010 och som har varit ett evighetsprojekt den med.
Nu börjar den dock bli smått klar efter att i stort sett varje komponent förutom lådan bytts minst tre gånger. Återstår bara att skicka den till billackeraren så jag kan få den Ferrari-röd så tror jag att besudlingen är fullkomlig :mrgreen:

Bild

Givetvis är den gjord i världens bästa långhållskaliber 9,3x62 :wink:

ZG47 är aldrig fel :D . Jag hyser stor respekt för dej och ditt långtidsprojekt - vissa saker blir bättre över tiden :mrgreen: .
Pontel

Inläggav Pontel » 03 sep 2018, 22:40

.223 Ack Imp skrev:Den blev bra den där.....

Ja, den är hyfsad färdig, gravyren får vänta lite och fästen blir som Håkan Spuhr rekommenderade för ett antal år sedan - en kombination av EAW och recknagel. Samma som på 64:an.

Och kikaren.. lite planer på en vintage sikte eller Kahles nya 2-10x50i. lite olika världar men vi får se vad det blir. Förslag?

Pontus
Pontel

Inläggav .223 Ack Imp » 04 sep 2018, 09:33

Är ju själv förtjust i Swarovskis Z3 serie. Små smidiga och med en bra optik. Lite gammalmodiga men har insett att jag inte har behov av vare sig ett stort zoomomfång eller belyst riktmedel för den jakt jag oftast bedriver.

Däremot vill jag ha en harmoni gällande bössa, montage och sikte som stämmer överens. Många av dagens sikte upplever jag på tok för klumpiga med framför allt stora okular. Sen har de sina fördelar vilket i sin tur har genererat denna konstruktion. En avvägning som i så många andra fall.
Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ner idag!!
Användarvisningsbild
.223 Ack Imp

Föregående

Återgå till Projekthörnan