Tactical Ballistical Calculator TI

Här kan du skapa ett raportage om ditt pågående projekt. Det kan vara en ny stock eller kanske ombyggnation av ett helt vapen. Alla trådar skall dock innehålla bilder på ditt projekt.

Moderatorer: taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, Robban

Kategoriregler
Trådar som skapas här skall vara ett pågående projekt som man själv bedriver. Dvs. Inga trådar som innehåller en fråga osv. En projekttråd skall även innehålla en bild eller gärna fler. Trådar som inte uppfylller dessa enkla regler kommer raderas utan förvarning!.

Re: Tactical Ballistical Calculator TI

Inläggav Touareg » 06 feb 2019, 13:40

Det var ett skoj projekt :) Jag försökte även måla räknarens hölje för att se om det gick att få ett lite tuffare utseende men plasten i locket fungerade inte särskilt bra med dom sprayburkar jag kunde testa med tyvärr.
Touareg

Inläggav HuggyBear » 06 feb 2019, 16:05

Vilken frän tråd å vilka häftiga kunskaper ni besitter som kan progga in en dylik funktion i en sån knappapparat! Jag är imponerad :D
Hva 146 9,3x57 KKC
Tikka M65 6,5x55 KKC Vortex 5-25x50
CZ 455 Varmint 22 lr KKC Vortex 6-24
Merkel 961L 8×57JRS-8x57JRS/20 Trijicon 1-6
Merkel 32 12-12/7×57R Trijicon 1,25-4
Winchester SX3 12/89
Walther LGR luftgevär 4,5mm
Användarvisningsbild
HuggyBear

Inläggav lasse-a » 06 feb 2019, 16:11

HuggyBear skrev:Vilken frän tråd å vilka häftiga kunskaper ni besitter som kan progga in en dylik funktion i en sån knappapparat! Jag är imponerad :D

Jag skulle kunna bygga och programmera en sådana apparat, och även jag är imponerad! :) Det är inte den plattformen jag skulle valt idag, men old school är coolt, inte tu tal om det, så hatten av.
Användarvisningsbild
lasse-a

Föregående

Återgå till Projekthörnan