Ljusramp till Chrony.

Här kan du skapa ett raportage om ditt pågående projekt. Det kan vara en ny stock eller kanske ombyggnation av ett helt vapen. Alla trådar skall dock innehålla bilder på ditt projekt.

Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, Robban

Kategoriregler
Trådar som skapas här skall vara ett pågående projekt som man själv bedriver. Dvs. Inga trådar som innehåller en fråga osv. En projekttråd skall även innehålla en bild eller gärna fler. Trådar som inte uppfylller dessa enkla regler kommer raderas utan förvarning!.

Ljusramp till Chrony.

Inläggav andreasv » 05 sep 2018, 14:55

Ledsnade grovt på min kronograf som nästan oavsett ljus, molninghet, diffusorer eller inte, endast registrerade ca. var femte skott.

Kom på att jag hade massa LED på remsa kvar och gav mig på att försöka förbättra situationen mha. dessa.
Tanken var att helt enkelt fästa LED's under diffusorerna för att på så sätt få lite mer/stabilt ljus

Bild
Drivs av tre 18650 batterier och ansluts med snabbkopplingar för enkelt ihoppackande.

Nu fungerar skiten. Hunnit testa ett femtiotal skott och den har läst varenda ett. :shock: :D
- En godtagbar handläggningstid bör ur ett medborgarperspektiv vara 30 dagar.
Under 2015 kan vi komma ner till den nivån, säger Peter Thorsell till Polisen.se...
andreasv

Re: Ljusramp till Chrony.

Inläggav potatiskastare » 05 sep 2018, 15:14

Intressant! Vet du vad du har för ljusstyrka i dina remsor?
Bleifrei – profitieren statt diskutieren
Brenneke
Användarvisningsbild
potatiskastare
Moderator

Re: Ljusramp till Chrony.

Inläggav andreasv » 05 sep 2018, 15:39

Använde "5050" leds. Varmvita. Oklart hur ljusstarka dom är men det verkar räcka med två remsor på varje diffusor. Ej provskjutit i mörker dock.

https://www.ebay.co.uk/itm/5050-5M-Warm ... SwbsRbbuQC
- En godtagbar handläggningstid bör ur ett medborgarperspektiv vara 30 dagar.
Under 2015 kan vi komma ner till den nivån, säger Peter Thorsell till Polisen.se...
andreasv

Återgå till Projekthörnan