Patronask i läder

Här kan du skapa ett raportage om ditt pågående projekt. Det kan vara en ny stock eller kanske ombyggnation av ett helt vapen. Alla trådar skall dock innehålla bilder på ditt projekt.

Moderatorer: taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, Robban

Kategoriregler
Trådar som skapas här skall vara ett pågående projekt som man själv bedriver. Dvs. Inga trådar som innehåller en fråga osv. En projekttråd skall även innehålla en bild eller gärna fler. Trådar som inte uppfylller dessa enkla regler kommer raderas utan förvarning!.

Re: Patronask i läder

Inläggav ten22 » 09 jan 2019, 18:47

Gjorde i nyårshelgen en ask för 7x57R och en för 375HH. 375-asken blev en rejäl pjäs; 10 fullbumpor 375HH är ju tungt så man blir låghalt! BildBild

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
ten22

Inläggav ten22 » 09 jan 2019, 23:02

Pek skrev:Har du någon bild på hur du löst fastsättning av fickorna i etuiet?
Enklast möjliga lösning...; se till att gör insatsen i relativt styvt läder, och se till att det blir presspassning i själva etuiet. Bitarna behöver varken sys eller limmas ihop om man passar in dem ordentligt. Gör lite kartongmallar först så det inte går åt så mkt läder...
Kör hårt
/O

ten22

Inläggav HVA-1600 » 10 jan 2019, 01:10

Som beställare av ovan visade askar i 7x57R och 375 H&H måste jag inflika att de är minst lika fina i verkligheten! De kunde lätt säljas under vilket finare jaktmärke som helst. Jag är väldigt nöjd med både färg, utförande och kvalité. Rejält och kraftigt läder! Kundservicen har även den varit ypperlig.

Trots idogt försäkrande om att det inte var minsta brådis så tillverkades de mellan jul och nyår. Föredömlig beskrivning av allt från formmetod och läderbehandling samt sytrådsinfo. Färgningen var upp till mig även den.

Jag kan inte tycka att äkta svenskt hantverk förtjänar mindre än ovanstående lovord - tilläggas bör väl att vi inte känner varann hantverkarn och jag :lol: !

Rekommenderas, även om man i vissa kalibrar riskerar låghälta!
HVA-1600

Inläggav ten22 » 10 jan 2019, 14:25

ten22 skrev:
Pek skrev:Har du någon bild på hur du löst fastsättning av fickorna i etuiet?
Enklast möjliga lösning...; se till att gör insatsen i relativt styvt läder, och se till att det blir presspassning i själva etuiet. Bitarna behöver varken sys eller limmas ihop om man passar in dem ordentligt. Gör lite kartongmallar först så det inte går åt så mkt läder...
Kör hårt
/O

Glömde bilden.. BildBild

ten22

Inläggav CalleFranklin » 12 jan 2019, 16:54

Jättefint arbete.
Inspirerande.
CalleFranklin

Inläggav Nejnujävlar » 10 feb 2019, 23:20

Snyggt jobb!
Av ren nyfikenhet.. vilken tjocklek på lädret har du använt? :)
Nejnujävlar

Föregående

Återgå till Projekthörnan