Långhållsbössa - "Snikprojektet"

Här kan du skapa ett raportage om ditt pågående projekt. Det kan vara en ny stock eller kanske ombyggnation av ett helt vapen. Alla trådar skall dock innehålla bilder på ditt projekt.

Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, Robban

Kategoriregler
Trådar som skapas här skall vara ett pågående projekt som man själv bedriver. Dvs. Inga trådar som innehåller en fråga osv. En projekttråd skall även innehålla en bild eller gärna fler. Trådar som inte uppfylller dessa enkla regler kommer raderas utan förvarning!.

Re: Långhållsbössa - "Snikprojektet"

Inläggav Christopher » 03 nov 2017, 10:40

Gjort något mer med bössan nu när du haft den ett tag?
Fortfarande nöjd med chassit?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Christopher

Inläggav finnpangare » 11 nov 2017, 19:10

Christopher skrev:Gjort något mer med bössan nu när du haft den ett tag?
Fortfarande nöjd med chassit?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Inte gjort något mer, systemet fungerar klockrent.
Vill däremot byta ut Harrisbenstöden, då jag tycker Atlas är så mycket bättre.
finnpangare

Inläggav vikallarhonombjörn » 12 nov 2017, 22:58

Att gå från Harris är alltid rätt. Överskattade i mitt tycke.

Du, kan du mäta hur långt du har från tubens nedre framkant till pipans mynning? Funderar på att köpa långa tuben till min 60cm men dämparn skall få plats bakåt...
"Från min kalla döda hand
När dunkla agendor ämnar ta vår självständighet ifrån oss måste friheten vara den ledstjärna som belyser vår väg genom mörkret.
Endast den oförberedde blir överraskad och blott den obeväpnade står försvarslös.
"
Användarvisningsbild
vikallarhonombjörn

Inläggav HappyShooting » 15 nov 2017, 07:07

Skoj att problemen med ditt MDT chassis löste sig till slut.

Apropå att åka på Tull en gång till när man skickar tillbaks paketet....
Min erfarenhet då jag skickat tillbaks produkter (till USA) för garanti reparation....är att det måste framgå övertydligt i de dokument man fyller i hos budfirman (& detta måste det göra både dit & tillbaks till Sverige) att det gäller "warranty repair send & return"..... vilket jag gjorde & ingenting fastnade & belades med straff Tull avgifter varken i USA eller Sverige.
Användarvisningsbild
HappyShooting

Inläggav finnpangare » 15 nov 2017, 20:59

HappyShooting skrev:Skoj att problemen med ditt MDT chassis löste sig till slut.

Apropå att åka på Tull en gång till när man skickar tillbaks paketet....
Min erfarenhet då jag skickat tillbaks produkter (till USA) för garanti reparation....är att det måste framgå övertydligt i de dokument man fyller i hos budfirman (& detta måste det göra både dit & tillbaks till Sverige) att det gäller "warranty repair send & return"..... vilket jag gjorde & ingenting fastnade & belades med straff Tull avgifter varken i USA eller Sverige.

Utbytesdelarna slank igenom utan Tull.
Fick dessutom en återbetalning på tullavgiften för delen jag skickade tillbaka.

Blev en rätt bra affär i slutändan trots allt strul.
finnpangare

Inläggav finnpangare » 15 nov 2017, 21:13

vikallarhonombjörn skrev:Att gå från Harris är alltid rätt. Överskattade i mitt tycke.

Du, kan du mäta hur långt du har från tubens nedre framkant till pipans mynning? Funderar på att köpa långa tuben till min 60cm men dämparn skall få plats bakåt...

20 cm mellan tub och mynning.
Så sätter du på en Stalon så borde det gå precis.
finnpangare

Inläggav vikallarhonombjörn » 16 nov 2017, 13:22

finnpangare skrev:
vikallarhonombjörn skrev:Att gå från Harris är alltid rätt. Överskattade i mitt tycke.

20 cm mellan tub och mynning.
Så sätter du på en Stalon så borde det gå precis.

Tack. Har en Aimzonic som bygger 10,5 bakåt så det blir bra.
När dunkla agendor ämnar ta vår självständighet ifrån oss måste friheten vara den ledstjärna som belyser vår väg genom mörkret.
Endast den oförberedde blir överraskad och blott den obeväpnade står försvarslös.
"
Användarvisningsbild
vikallarhonombjörn

Inläggav vikallarhonombjörn » 16 apr 2018, 23:37

Hur sitter rekylklacken? Har du limmat? Bäddat? Lådan på T3 skall ju inte vila på rekylklacken ovsn utan bara vidröra i framkant på klacken har jag förstått.
"
Användarvisningsbild
vikallarhonombjörn

Inläggav finnpangare » 04 aug 2018, 19:10

vikallarhonombjörn skrev:Hur sitter rekylklacken? Har du limmat? Bäddat? Lådan på T3 skall ju inte vila på rekylklacken ovsn utan bara vidröra i framkant på klacken har jag förstått.

MDT chassit har en egen rekylklack i stål.
Bara släppa i och skruva dit. Enligt dem själva så behöver man inte bädda. Det har jag inte heller gjort.

Träffläget var för övrigt identiskt med originalstocken.
finnpangare

Inläggav vikallarhonombjörn » 05 aug 2018, 19:20

finnpangare skrev:
vikallarhonombjörn skrev:Hur sitter rekylklacken? Har du limmat? Bäddat? Lådan på T3 skall ju inte vila på rekylklacken ovsn utan bara vidröra i framkant på klacken har jag förstått.

MDT chassit har en egen rekylklack i stål.
Bara släppa i och skruva dit. Enligt dem själva så behöver man inte bädda. Det har jag inte heller gjort.

Träffläget var för övrigt identiskt med originalstocken.

Jag lät bädda min ändå. Dock är jag ett sikte kort just nu så jag har inte kunnat skjuta nåt med den...
"
Användarvisningsbild
vikallarhonombjörn

Inläggav Einsatz87 » 06 aug 2018, 12:49

Vilken höjd hade du på dina spurfästen? Hur långt emellan var de kikaren och frontrailen?
Einsatz87

Inläggav finnpangare » 06 aug 2018, 15:39

Einsatz87 skrev:Vilken höjd hade du på dina spurfästen? Hur långt emellan var de kikaren och frontrailen?

Jag har ett SP-4011. Den är extra låg och funkar för 50mm objektiv. Har du ett 56 mm behöver du högre montage.
Det är nog 5mm kvar till pipan. Kan ha linsskydd på och ändå ha mellanrum.
finnpangare

Föregående

Återgå till Projekthörnan