300 Fly Shoot på Holmsundsbanan 16/2!

Detta forumet kan ni använda för att skriva in fakta om kommande skyttetävlingar.

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare

Re: 300 Fly Shoot på Holmsundsbanan 16/2!

Inläggav Stefan.K » 15 feb 2019, 19:51

Det är skottat framför hallen och i graven, vi är redo för skjutning i morgon!

Det ser ut att bli lite dragigt men vi sätter ut några vindflaggor och har en trevlig dag på skjutbanan! :mrgreen:
Du har inte de rättigheter som krävs för att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Stefan K

Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Användarvisningsbild
Stefan.K
Moderator

Inläggav Stefan.K » 16 feb 2019, 15:58

Det var sju tappra flygskyttar som samlades på Holmsundsbanan i dag! Inte så illa med tanke på att det var stor fältskjutnaing samtidigt!

Resultat:

1. Stefan K/ 275,9 (9 flugor)
2. Lars L/ 132,2 (2 flugor)
3. Malte B/ 154,1 (1 fluga)
4. Lasse H/ 141,1 (1fluga)
5. Janne S/ 127,1 (1 fluga)
6. Tobias L/ 89,1 (1fluga)
7. Thomas H/ 74

Vi hoppas på bra väder nästa söndag med för då kör vi fly shoot igen på Holmsundsbanan!
Stefan K

Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Användarvisningsbild
Stefan.K
Moderator

Inläggav Tobias L » 16 feb 2019, 21:36

Riktigt trevligt tillställning. Kommer såklart 24/2. Jag kommer vara i Degerön imorgon om någon vill panga mer. Ska både testa laddstegar och skjuta långhåll på plåtmål.

"Not to self" byt inte ringar kvällen innan :lol:
Polismyndigheten kallar mig höftskjutaren...vänner kallar mig för Vikkolven!! AKA Tikka Tobbe
Användarvisningsbild
Tobias L

Inläggav birdhunter » 16 feb 2019, 23:34

Trevlig dag på banan skoj att använda denna bana som ligger bra till. Otroligt imponerande skytte av Stefan trots rätt besvärlig vind var han i egen klass med 308an, kändes som vi andra mest lekte med kottar och pinnar ;)
Lars
birdhunter

Inläggav Stefan.K » 17 feb 2019, 00:39

Jag har tränat och testat lite mer än tidigare denna vinter! Det gills alltid extra när det ska tävlas! :mrgreen:

Topp Cup och liknande tävlingsformer kräver många besök på banan för att träna och ha koll på träffpunkten om man inte nöjer sig med den trevliga samvaron som vi tycker är så viktig.

Jag kan inte påstå att jag är nån typ av expert på denna form av skytte, men jag hjälper gärna till med tips och råd till dom som är med eller tänker vara med och skjuta fly shoot eller Topp Cup och vill ha tips och hjälp med att komma i gång med detta!
Stefan K

Användarvisningsbild
Stefan.K
Moderator

Inläggav Stewe's world on ice » 17 feb 2019, 01:02

Stefan.K skrev:Jag har tränat och testat lite mer än tidigare denna vinter! Det gills alltid extra när det ska tävlas! :mrgreen:

Topp Cup och liknande tävlingsformer kräver många besök på banan för att träna och ha koll på träffpunkten om man inte nöjer sig med den trevliga samvaron som vi tycker är så viktig.

Jag kan inte påstå att jag är nån typ av expert på denna form av skytte, men jag hjälper gärna till med tips och råd till dom som är med eller tänker vara med och skjuta fly shoot eller Topp Cup och vill ha tips och hjälp med att komma i gång med detta!

Tur Stefan strikes again ;). Nejdå, bravo vilket härligt resultat i topp och det bevisas igen att man har mer tur ju mer man tränar.
Jag håller även med i det Stefan säger, just nu så högt nivån ligger på mer eller mindre allt skytte i Sverige (vilket man ser när vi svenskar tävlar internationellt) så är träffläget avgörande. Jag vet själv hur mycket det gör att köra träfflägesskyttet under många tillfällen under många olika förhållanden.
Stewe's world on ice

Inläggav jalfa » 17 feb 2019, 13:18

ja det är bara att hålla med, Stefans skytte på 300 hade jag varit nöjd med om jag sköt på 100 - jag hade några hyfsade samlingar men de var inte där de skulle vara (i mitten). Behöver helt klart träna mer.
Sako TRG 22 .308 och 6x47 Lapua
Tikka T3X .308 Bifrost
Custom Tikka m55 tightneck 30x47 1:17 twist
SKB kal 12/70
Nobs
Användarvisningsbild
jalfa

Föregående

Återgå till Skyttetävlingar