Kastare

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare

Kastare

Inläggav MrE » 21 jul 2018, 21:39

Hej vänner

Köpte en begagnad Husqvarna Twin Trainer. Det mesta såg fint ut, förutom lite rost.

Nu slipat och zinksprayat innan lack. Smort upp alla rörliga delar så de går lätt, så pass att om någon gnider sig emot den blir de både oljiga & fettiga :-)

Men själva avtryckarn, funkar den bra???

I mitt tycke, nästan odugligt! Eller är det något med just min??

Min kom utan manual & sprängskiss. Så jag hoppas nu att någon har en och vill ladda upp! Kanske är något helt felmongerat??

Tacksam för svar

/E
MrE

Re: Kastare

Inläggav hk » 21 jul 2018, 23:06

om det är den med ett hack i en plåtbit så slits den och man får fila till den då och då
Förövrigt anser jag att Svenska Jägareförbundet bör läggas ner .
eu's syn på vapen är det största hot vi har för sportskytte och jakt, och det bör vi verkligen kunna prata om ... . . . ...
Användarvisningsbild
hk

Inläggav MrE » 22 jul 2018, 12:54

Tack för svar

Allt ser fint ut, men men

Är det någon med en Twin Trainer som kan fota deras avfyringsmekanism så får jag jämföra? än bättre om någon har en manual.

/E
MrE

Inläggav Wikström » 23 jul 2018, 13:17

Hej.

Jag har en gammal Twin Trainer (som för tillfället befinner sig på annan ort) och den har ingen "avfyrningmekanism", bara en "säkring". När man spänner upp den så "knäcker mekanismen över" (eller hur man ska uttrycka det) och sedan är det bara att "osäkra" och peta till kastarmen. Finns även en anordning för "fjärrutlösning" med ett snöre som knyts i en ten, som puttar till kastarmen.

/ Wikström
Wikström

Inläggav MrE » 24 jul 2018, 11:29

Hm..

då är jag mer med på banan.. jag trodde att spärren skulle vara själva avfyringsmekanismen. Tack för svaren och ursäkta en novis som självklart tror att det måste vara någon "knapp" man skall trycka på för att allt ska fungera :shock: :?
MrE

Återgå till Hagelskytte