Fiocchi FSteel 24g/28g

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare

Re: Fiocchi FSteel 24g/28g

Inläggav finnjägarn » 05 maj 2019, 21:07

turbo87 skrev:
finnjägarn skrev:funkar bra i min bössa med. kompisen hade köpt 1500. men i hans och en annans bössa var det 3-4klick/25patroner. tur för mig som fick köpa billigt då. ingen har klickat ännu efter 750patroner :D . enda jag kan klaga på är att det är ganska rapp rekyl i dom mot vad många andra sorter som jag skjuter med

Klick har så gott som alltid orsakats av för svagt anslag på fiocchi, pga vapnet då deras tändhattar är rätt hårda. Så bara att ladda om dom igen och testa, syns tydligt på tändhatten om den inte är intryckt ordentligt.

Det var så jag menade. Kompisarnas bössor slog inte tillräckligt. Men i min har dom inte klickat. Tog jag patronen från kompisens bössa och lade den i min så small det. Men även om dom smäller på andra försöket är det ingen patron jag skulle vilja använda :wink:.
Jakt är inte något jag gör
Det är en del av den jag är.
Min livstil
finnjägarn

Inläggav finnjägarn » 20 jul 2019, 23:29

har köpt 500 fsteel nu eftersom man behöver stål om man ska åka och skjuta till sverige. men jag skulle skjuta med dom på en liten kaffetävling vi hade i klubben i torsdags. och f*n vad bössan gick trögt att bryta efter varje skott med dom :shock: . nu tror ni säkert det är att jag oljat in bössan för dåligt :oops: men den går bra med bly samt andra stål patroner :? . en gång fick jag t.o.m. Ta hjälp av buren på compakbanan för att få brutit bössan :roll: . hur kan det skilja så mycket mellan batcherna?. en kompis har också köpt nu senare som varit nöjd med dom förrut men nu har han haft 5 patroner som inte ens gått i bössan p.g.a svälld nära culoten. förr var dom bra men nu tror jag att jag inte köper dom fler gånger om kvaliten är så skiftande :( . och vad tyder det på om hagelbössan är svår att bryta är det högt tryck eller för liten hylsa?
Min livstil
finnjägarn

Inläggav börje » 21 jul 2019, 06:47

Även min gamla beretta som gått en bra bit över 100.000 smällar var aningen trög att bryta när jag testade Fsteel, så när dom var slut köpte jag inte fler av dom.
Jakt är livet
Våga Vägra Varg!!
Finnstövaren Kempin Maija
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Ät inte den gula snön!
Wåga Wägra Hen
Användarvisningsbild
börje

Inläggav culot » 21 jul 2019, 08:44

Sommartid kan ni förvara dom svalare, det gör faktiskt stor skillnad, när jag tog ut en låda till Sågskär så ställde jag in den
I matkällaren, och det lugnade ner den rejält .

/P
culot

Inläggav christer67 » 21 jul 2019, 08:50

culot skrev:Sommartid kan ni förvara dom svalare, det gör faktiskt stor skillnad, när jag tog ut en låda till Sågskär så ställde jag in den

/P
+ 1

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
christer67

Inläggav finnjägarn » 21 jul 2019, 09:31

culot skrev:Sommartid kan ni förvara dom svalare, det gör faktiskt stor skillnad, när jag tog ut en låda till Sågskär så ställde jag in den

/P

tack för tipset. dom har förvarats mörkt i jämn rumstemp så jag tycker det torde vara bra förvaring. men kanske det kan förklaras varför dom gick bra i våras då tempen varierade mellan -10 - +5.
Min livstil
finnjägarn

Inläggav culot » 21 jul 2019, 20:07

Normalt brukar jag inte rekommendera förvaring i garaget på betongsulan annat än just sommartid , steelmax undantaget
Men de sorter som är lite puff i kan få lite steroider inomhus sommartid.

/p
culot

Inläggav culot » 21 jul 2019, 20:59

Normalt brukar jag inte rekommendera förvaring i garaget på betongsulan annat än just sommartid , steelmax undantaget
Men de sorter som är lite puff i kan få lite steroider inomhus sommartid.

/p
culot

Föregående

Återgå till Hagelskytte