razorflash skrev:Ser bra ut! Nu är det upplagt för en ny upplevelse när du går upp mot duvan. Låt ögonen läsa in duvan någon 10-dels sekund då du ser den skarpt så kommer svingen att ske av sig självt med god timing. Tänk inte skottet utan tryck av! Man känner automatiskt när man är med i matchen. Ögonen först, sedan svingen. Inte tvärtom. Se till att öga- mynning -mål ligger på eller strax under, aldrig över(utom vid rena motduvor). Pipan får inte skymma målet under svingen för bästa målfokus. Titta aldrig på pipmynning, för då är det kört o du kommer efter i skottet. Återkoppla gärna med erfarenheter.
Ja det var lite av en ny upplevelse. Men uppenbarligen har jag varit duktig på blunda i rätt tid för så stor skillnad var det inte. Jag testade dock lite olika varianter. Dels gjorde jag en uppsättning med möbeltassar mellan magneterna (19 mm), och sen körde jag med bara magneter (10 mm). Med möbeltassar var det ganska stor del som var utblockerad men istället så riskerade jag inte att magneterna hamnade fel när jag rätade på glasögonen. Tror jag ska trimma möbeltassarna lite eller hitta något motsvarande i typ 15mm. Sen måste jag ha nya brillor som sitter bättre. Antingen dyra Randolph eller hålla igen med någon som verkar vara en randolph kopia från radians. Men ska nog börja med att ta mig till en riktig optiker som kan skytte.