Nordiska Mästerskap Brattvall 10-11 aug

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare

Nordiska Mästerskap Brattvall 10-11 aug

Inläggav Bo Petersson » 09 jul 2019, 09:45

En inbjudan kommer inom kort men för er som tävlat på Brattvall kommer det mesta att vara sig likt. Överväger starkt att utesluta alla klasser utom HV. Synpunkter?
Välkomna till Brattvall. /Bo
Bo Petersson

Re: Nordiska Mästerskap Brattvall 10-11 aug

Inläggav Stewe's world on ice » 09 jul 2019, 09:54

Bo Petersson skrev:En inbjudan kommer inom kort men för er som tävlat på Brattvall kommer det mesta att vara sig likt. Överväger starkt att utesluta alla klasser utom HV. Synpunkter?
Välkomna till Brattvall. /Bo

Brukar det vara andra klasser än hv på nordiska. Mitt minne säger nej men jag kan ha fel.
Stewe's world on ice

Inläggav Ingvar » 09 jul 2019, 10:31

Behov av funktionärer?
Sommarens planer blev helt förryckta när lilla frun häromsistens blev ormbiten.
M a o kan jag befinna mig i området under aktuell tid.
Jagar i Västerbotten & Värmland.
Medlem i 550 grain - klubben.
Användarvisningsbild
Ingvar

Inläggav Bo Petersson » 18 jul 2019, 21:19

Jag har äntligen åstadkommit en inbjudan till Nordiska Mästerskapen den 10 - 11 augusti. Den kommer nu att publiceras på förbundets hemsida. Ni som känner er välbekanta med hur vi arrangerar tävlingar på Brattvall kan redan nu maila er anmälan till roland.gullsjo@gmail.com Har ni önskemål om att dela bana/utrustning/flaggor så kan ni meddela detta så ska vi försöka att tillmötesgå era önskemål. Det blir 4st skjutlag och vi anpassar antalet bänkar utifrån detta och hur många deltagare som kommer. Kom ihåg att vi har nationella 3-manna lag på NM också. Hur dessa lag sätts samman kan dock bestämmas på morgonen första tävlingsdagen.
Vi har behov av fler funktionärer och jag tar gärna emot tips och förfrågningar. Kom ihåg att funktionärerna deltar i samma lotteri om ett premium gevärspipämne som de deltagande skyttarna.

Till er som tog SM-medaljer vid tävlingarna i Fredrikber så vill jag meddela följande: Vi kommer att byta ut era ograverade medaljer och ni som har med er era medaljer till Nordiska Mästerskapen kommer att kunna byta dessa då. Jag uppmanar alltså er att lägga ner era medaljer bland det ni ska ha med er redan nu så att ni inte glömmer detta. Vi är mycket tacksamma om ni så långt det är möjligt försöker att underlätta detta byte samtidigt som vi beklagar den olägenhet som uppstod pga sen leverans av de medaljer som avsågs bli graverade.

Har ni frågor kan ni kontakta mig på 070-5186979
Med vänlig hälsning Bo Petersson
Bo Petersson

Inläggav Robban » 18 jul 2019, 21:25

Robban
Administratör

Inläggav Stewe's world on ice » 19 jul 2019, 19:07

Ska vi meddela i anmälan om man vill äta lunch.
Stewe's world on ice

Inläggav Bo Petersson » 19 jul 2019, 23:09

Jag har medvetet undantagit önskemålet att meddela om man ska ha lunch på banan. Orsaken är dels att det inte har varit ett effektivt sätt se till att minska svinnet, dels att det i dagsläget är oklart hur vi ordnar med mat.
Bo Petersson

Återgå till Bänkskytte