600 unl Kristinehamn

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare

600 unl Kristinehamn

Inläggav martin123 » 13 apr 2019, 10:58

Hej.

Har för avsikt att köra en 600 unl tävling i Kristinehamn under sommaren.

Finns det något reglemete man bör följa?

Hur ser ni på att vi skjuter på elektronik?
martin123

Re: 600 unl Kristinehamn

Inläggav Mannlicherman » 13 apr 2019, 12:16

Bänkskytte och grupp?
"Glädje på passet, skjut gris för din Basset"

Chasse d'abord

Proud owner of a 505 Gibbs.
Användarvisningsbild
Mannlicherman

Re: 600 unl Kristinehamn

Inläggav Stefan.K » 13 apr 2019, 14:17

Eftersom detta är postat i bänkskyttekategorin antar jag att det finns skjutbänkar på eran bana!?

Svenska bänkskytteförbundet har en nationell UNL 500m klass som skjuts som träffbildstävling, regelverk finns på benchrest.se

Jag personligen tycker inte man ska ha för mycket regler inblandade på ett sånt här evenamang/tävlng! Det viktiga är att det samlas skyttar och man har en trevlig och bra tävling. Begränsningar och krångliga regelverk ser jag som ett säkert sätt att minska intresset för att komma och testa!

Mynningsbromsar bör man ta hänsyn till för allas trevnad! Avskiljd skjutplats eller eget skjutlag är en god regel. Annars är det bara säkerhet man bör tänka på tycker jag. Öppna/urtagna slutstycken och/eller flagga tycker jag är ett måste på banan.

Som gammal bänkskytt attraheras jag mer av träffbildsskytte än poäng men det är ju en fråga om tycke och smak :mrgreen:

Elektronisk markering känns ovant när man är van att få se och efter tävlingen ta med sina tavlor hem men givetvis skjuter ni på elektronik om det gör det lättare att arrangera!
Stefan K

Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Användarvisningsbild
Stefan.K
Moderator

Återgå till Bänkskytte