Webcupen 2019

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare

Re: Webcupen 2019

Inläggav Johan.Ö » 05 jul 2019, 20:51

pistolmike skrev:Vet inte... jag får liksom inte till det riktigt... :? Känns som att jag inte kan skjuta längre, idag blåste det i och för sej rätt bra... men ändå.

Har testat och skjuta JK1 (.308win) men då går det ohyggligt dåligt, kan det vara jag som inte kan skjuta med mitt nya stöd?
Innan har jag skjutit med bara riskudde. Känns som att jag inte hamnar riktigt rätt med nya stödet och får klämma m.m. för att ligga rätt.
Testade skjuta med klubbens vindflaggor idag (halvtaskiga Caldwell) och det är rätt knepigt när vinden snurrar åt alla håll...

Har ni några förbättringstips!?

Mvh Micke

Håll i förstocken ! Gjorde stor skillnad för mig. Svårt att skjuta en 308 jaktbössa bra utan att hålla i bössan RIKTIGT.
Den som inte lever över sina tillgångar har ingen fantasi .
Användarvisningsbild
Johan.Ö

Inläggav Stewe's world on ice » 05 jul 2019, 21:01

pistolmike skrev:Vet inte... jag får liksom inte till det riktigt... :? Känns som att jag inte kan skjuta längre, idag blåste det i och för sej rätt bra... men ändå.

Har testat och skjuta JK1 (.308win) men då går det ohyggligt dåligt, kan det vara jag som inte kan skjuta med mitt nya stöd?
Innan har jag skjutit med bara riskudde. Känns som att jag inte hamnar riktigt rätt med nya stödet och får klämma m.m. för att ligga rätt.
Testade skjuta med klubbens vindflaggor idag (halvtaskiga Caldwell) och det är rätt knepigt när vinden snurrar åt alla håll...

Dagens resultat med .222:an (Sporter):
WC1.jpg

WC2.jpg

WC3.jpg

.222:an stock är långtifrån bra och ligger inte bra i stödet.
Har en ny mycket bättre stock på gång (Bosses gamla)men jag måste bädda den.
WC 2019-06-22.jpg

Mvh Micke

När det gäller 222an tror jag det är något fel på hårdvaran. Kikaren paj, spricka i bäddningen, skitig pipa osv. Jag kör själv sporter numera med ripbössan och den är oerhört svårskjuten men det finns precision där. När jag ser dina bilder ser det inte ut som att precisionen finns där.
Stewe's world on ice

Inläggav arnold » 05 jul 2019, 21:08

Johan.Ö skrev:

Mvh Micke

Håll i förstocken ! Gjorde stor skillnad för mig. Svårt att skjuta en 308 jaktbössa bra utan att hålla i bössan RIKTIGT.

+1 .håller alltid ett stadigt grepp om framstocken på klass1 kalibrar då grupperar det bra
Blaser r8 grs
6,5creedmoor, delta stryker 5-50x56
300 Norma magnum minox zp5 5-25x56
Stalon compact

Blaser r8 success:
8x57js swarovski z8i 1-8x24
Stalon Victor
Fabarm Lion cal12
Användarvisningsbild
arnold

Inläggav Kari Lindström » 07 jul 2019, 15:25

Något är fel med Webcup-resultaten från omgång 2. Det har registerats resultat på Katarina BR skyttar som avviker det vi rapporterat in. Korrigering önskas...

BTW. Om man drar JK-bössa mot sig istället för att trycka axeln mot bakkappan, så går det skjuta bra ned klass 1 vapen från bänk utan att hålla i framstocken :)
/Kari
Användarvisningsbild
Kari Lindström
Moderator

Inläggav Mannlicherman » 07 jul 2019, 22:01

Något är fel med Webcup-resultaten från omgång 2. Det har registerats resultat på Katarina BR skyttar som avviker det vi rapporterat in. Korrigering önskas...

Kollar upp det i morgon 8)
"Glädje på passet, skjut gris för din Basset"

Chasse d'abord

Proud owner of a 505 Gibbs.
Användarvisningsbild
Mannlicherman

Inläggav Mannlicherman » 12 aug 2019, 08:58

Resultat för Webcup 4 Juli.

http://www.benchrest.se/?p=2145
"Glädje på passet, skjut gris för din Basset"

Chasse d'abord