SM i Sporter och Jk1

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Jag tänker deltaga i Sporter SM. Jag önskar att tävlingen går under

Omröstningen varar till 28 jan 2018, 18:42

Fredriksberg (Eftermiddag 11.5, förmiddag 12.5)
1
17%
Fredriksberg (Förmiddag 11.5, förmiddag 12.5)
1
17%
Brattvall 16-17.6
4
67%

Antal röster : 6

SM i Sporter och Jk1

Inläggav LiMe » 08 jan 2018, 18:42

När jag samtalade med Brattvall (Läs Bosse :wink: ) om upplägget av SM tävlingar i andra klasser än LV/HV lades Sporter SM ganska snabbt och kanske inte helt övertänkt på Brattvall.

Jag hade egentligen bara en tanke bakom det, nämligen att arrangemanget i Fredriksberg, med 2-gun på tre dagar, och två klasser på lördagen, kommer göra det mycket tufft för LV/HV skyttar att dessutom "sponsorskjuta" Sporter för att rädda upp SM status, vilket varit ett nödvändigt ont under många år nu. För att arrangemanget skall flyta på i Fredriksberg kommer det inte att fungera med mer än 3 skjutlag, dvs 45-60 startande totalt. Förbundet kommer sätta ett tidsschema i näven på 1640 och meddela verkställ, och avvikelser kommer inte tillåtas... :wink:

Hur som, jag har uppfattat att det kanske är så att det är större chans att det kommer 10 individuella Sporterskyttar i Fredriksberg än på Brattvall?

Jag tänker att vi kör en omröstning och lite allmän diskussion. För att röstningen skall ge någon skall ENDAST de som tänker skjuta Sporter SM rösta.

Jk1 SM skjuts under förutsättning att 10 skyttar deltar, sker då på motsatt tävling jmf. Sporter.
MVH Peter Ericson

Shoppingtokig??!! Skulle hellre kalla det handlingskraftig...
Användarvisningsbild
LiMe
Moderator

Re: SM i Sporter och Jk1

Inläggav pistolmike » 08 jan 2018, 19:41

LiMe skrev:jag har uppfattat att det kanske är så att det är större chans att det kommer 10 individuella Sporterskyttar i Fredriksberg än på Brattvall?

För min del finns det en chans och ställa upp i Sporter-klassen om tävlingen går i Fredriksberg.
100mil till Brattvall är väl långt bort för mig, jämfört med 36mil till Fredriksberg som jag tycker är mer rimligt att åka.

Nu röstade inte jag för jag vet inte om jag ska skjuta, men jag kan förvarna frugan om ev. frånvaro/ledighet.
Var tanken att JK1 SM skall skjutas samtidigt som Sporter SM då eller ska det gå nån annan gång??

Mvh Micke
"We must, indeed, all hang together, or assuredly we shall all hang separately"
Benjamin Franklin
Användarvisningsbild
pistolmike

Inläggav jalfa » 08 jan 2018, 20:32

Instämmer. Det är dessutom betydligt större chans till tio
JK skyttar i Brattvall än i Fredriksberg.
Sako TRG 22 .308 och 6mmXC
Custom Tikka m55 tightneck 30x47 1:17 twist
Custom Rem 700 SA 30x47 1:12 twist
Sako L46 7x33 - Leupold 3-9x40
SKB kal 12/70
Nobs
Användarvisningsbild
jalfa

Inläggav LiMe » 08 jan 2018, 21:26

Traditionellt har vi alltid kört så att ena året Brattvall, andra Fredriksberg. Hur som, varken förbund eller arrangörer bryr sig speciellt mycket om vad som arrangeras var, så föredrar de få skyttar vi har ett visst upplägg anpassar vi oss såklart.

Sedan kommer det självklart att vara möjligt att skjuta både Jk1 och Sporter både i Fredriksberg och Brattvall för de hugade. Frågeställningen ovan rör just SM momentet, då det visat sig vara en mycket viktig del i om folk kommer ut och skjuter eller inte.
MVH Peter Ericson

Användarvisningsbild
LiMe
Moderator

Inläggav LiMe » 09 jan 2018, 20:18

Vi får väll hoppas att antalet deltagande i omröstningen inte speglar intresset! :roll: :mrgreen:

Hur som, vore bra för oss i förbundet att få lite fler åsikter om var skyttarna föredrar att ha respektive tävling!
MVH Peter Ericson

Användarvisningsbild
LiMe
Moderator

Inläggav MONAB » 11 jan 2018, 22:46

Jag har skjutit JK i både Brattvall och Fredriksberg de senaste åren men jag har slutat med JK. Det Innebär sannolikt en minskning av deltagarantalet i JK med 20-30%.
Ha dé
Mats

Fjälljakt med setter och bänkskytte.
MONAB

Återgå till Bänkskytte