Chest holster....

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare

Chest holster....

Inläggav HappyShooting » 15 nov 2019, 18:36

Mitt första Chest holster som jag har haft ett tag är ett från Amerikanska Kenai....har inget negativt att säga om det...annat än högt pris & att Kenai envisas med att att endast skicka inom USA.

Beställde en extended slidestop till min G19 & insåg att jag därför behövde ett nytt Chest holster.
Ovillig att vänta tills nästa USA resa för att då beställa från Kenai...så började jag leta efter alternativ.. & hittade: Hosking Holsters

Visade sig att ägaren gärna skickade till Sverige (relativt nystartat företag & jag blev första Internationella kunden).

Jag talade om vad jag hade för pistol (märke/modell), RMR & märke/modell på vapenlampan samt vilken färg jag ville ha på Kydexen.

Jag valde lite dyrare frakt via USPS ca $35 (DHL hade kostat över $100 så det var uteslutet) vilket lönade sig tidsmässigt... då paketet aldrig fastnade flera veckor i Postnord hanteringen...

Konfigurationen på det hölster jag beställde gjorde att hölstret kostade $105 (plus frakt)

Passformen på hölstret var perfekt & fördelen med att beställa gjort för extended slidestop är att hölstret passar perfekt med standard slidestop oxå.

Naturligtvis gör han även IWB/OWB hölster.

Matt (ägaren) lämnar exceptionellt bra service samt snabb & smidig kommunikation.

http://www.hoskingholsters.com/

Bild
Bild
Senast redigerad av HappyShooting 15 nov 2019, 20:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
HappyShooting

Re: Chest holster....

Inläggav pezon » 15 nov 2019, 20:06

HappyShooting skrev:Mitt första Chest holster som jag har haft ett tag & är ett från Amerikanska Kenai....har inget negativt att säga om det...annat än högt pris & att Kenai envisas med att att endast skicka inom USA.

Beställde en extended slidestop till min G19 & insåg att jag därför behövde ett nytt Chest holster.
Ovillig att vänta tills nästa USA resa för att då beställa från Kenai...så började jag leta efter alternativ.. & hittade: Hosking Holsters

Visade sig att ägaren gärna skickade till Sverige (relativt nystartat företag & jag blev första Internationella kunden).

Jag talade om vad jag hade för pistol (märke/modell), RMR & märke/modell på vapenlampan samt vilken färg jag ville ha på Kydexen.

Jag valde lite dyrare frakt via USPS ca $35 (DHL hade kostat över $100 så det var uteslutet) vilket lönade sig tidsmässigt... då paketet aldrig fastnade flera veckor i Postnord hanteringen...

Konfigurationen på det hölster jag beställde gjorde att hölstret kostade $105 (plus frakt)

Passformen på hölstret var perfekt & fördelen med att beställa gjort för extended slidestop är att hölstret passar perfekt med standard slidestop oxå.

Naturligtvis gör han även IWB/OWB hölster.

Matt (ägaren) lämnar exceptionellt bra service samt snabb & smidig kommunikation.

http://www.hoskingholsters.com/

Bild
Bild
Såg snyggt och bra ut må jag säga.

Skickat från min H8324 via Tapatalk
pezon

Inläggav seamaster » 15 nov 2019, 22:46

hmm dom skickade mitt Spectre till mig ?
seamaster

Inläggav HappyShooting » 17 nov 2019, 09:07

seamaster skrev:hmm dom skickade mitt Spectre till mig ?

"Spectre" hölstret är ett nylonhölster...stämmer inte det? till skillnad mot deras övriga som är Kydex... dvs, betydligt större toleranser på spectre hölstret gentemot ett kydex hölster & därför riskerar minimalt med klagomål/problem om de skickar ett Spectre hölster...kan det kanske vara så?

Jag har vid två olika tillfällen kontaktat dem & frågat om de skickar sina chest holster riggar till Sverige & har vid bägge tillfällen fått nekande svar.
Nu vet jag inte varför de valt att ha denna policy... om det är så att de kanske prövat & erfarit att de får för mycket huvudvärk/komplikationer med eventuella returns eller vad det nu kan bero på...eller om de helt enkelt har tillräckligt mycket business inrikes & därför känner att de inte behöver anstränga sig för att få mer?

Jag beställde mitt Kenai till en Amerikansk adress när jag gjorde min beställning & hade jag inte hittat Hosking Holsters så hade jag mer eller mindre motvilligt varit tvungen att göra om den proceduren (det irriterar mig att jag som kund skall behöva truga ett företag för att få köpa deras produkt) då det finns få aktörer som gör Chest rigs som för mig är tilltalande.... så, för min del så blir det hädanefter utan tvekan Hoskings....
Användarvisningsbild
HappyShooting

Inläggav seamaster » 17 nov 2019, 16:01

Nej det är inte ett nylonhölster ! skulle allderig köpa ett sånt heller .

https://gunfightersinc.com/spectre-shoulder-holster/
seamaster

Inläggav HappyShooting » 17 nov 2019, 19:19

seamaster skrev:Nej det är inte ett nylonhölster ! skulle allderig köpa ett sånt heller .

https://gunfightersinc.com/spectre-shoulder-holster/

Ah......nu när jag tittade närmare ser jag att det är ett kydex axelhölster...det var snyggt!

Konstigt att de ändå skickade det....gissar att du hade tur...eller så är det jag som haft otur :wink: .
Användarvisningsbild
HappyShooting

Inläggav HappyShooting » 19 dec 2019, 23:35

Idag anlände andra ordern från Hosking Holsters.... gick ihop med några andra skyttar & lade en beställning på 5st Chestholsters & 3st extra moduler (hölster utan remmarna) i olika konfigurationer (med vapen lampa & utan...osv)...

Då man beställer 5st eller fler så får man lite rabatt på fraktkostnaden (fortfarande samma fraktalternativ som innan...dvs den lite dyrare & högre prioriterade som inte fastnar i Postnord hanteringen)... $5 per hölster/modul.

Ägaren till Hosking Holsters (Matt) skickade även (utan kostnad) med reserv buckles & skruvar för varje komplett hölster.

Toppen kvalitet & passning...precis som tidigare.

:D :D :D :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
HappyShooting

Inläggav HappyShooting » 21 dec 2019, 07:06

När man lägger en beställning från Hosking Holsters så kan man välja till magasin hållare & som default så fästs den då på Modulen/hölstret (som man kan skruva av om man av någon anledning inte vill ha den där).
Jag valde istället en annan lösning & frågade om Matt kunde tillverka en hållare i kydex som fästes på remmen istället & det kunde han.

Jag kommer att testa detta koncept...jämfört med vad jag är van vid...som är en nylon maghållare som fästs på remmen horisontellt.

Tror jag kommer att luta åt att föredra nylon maghållare konceptet ...men, vi får se....

I samband med annan beställning så köpte jag en nylon maghållare från militaria.pl som visade sig vara perfekt för ändamålet då den var dels prisvärd & att den hade hällor för horisontellt fäste.

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
HappyShooting

Inläggav HappyShooting » 09 mar 2020, 15:03

Ytterligare en gruppbeställning från Hosking Holsters levererades idag...

Den här gången blev det två st kompletta Chest holsters, en extra modul, ett IWB appendix, OWB, två maghållare samt en modul med logga som inte syns i bild (blev mycket bra).

Som vanligt mycket nöjd med hela processen samt kvaliteten på produkterna.

Bild
Användarvisningsbild
HappyShooting

Inläggav pezon » 25 mar 2020, 09:29

Funderar på ett köpa ett Chest holster, tittae lite på Hoskins sida men de verkar inte ha till CZ Shadow 1, de kan kanske ta fram ett?

hittade de här, någon som har handlat nått därifrån?
https://guns-tactics.co.za/shop/chest-holster/

Någon som vet av nått bra "Chest holster" till en shadow 1:a som är "beställningsbart i dessa tider?
pezon

Inläggav HappyShooting » 26 mar 2020, 11:57

pezon skrev:Funderar på ett köpa ett Chest holster, tittae lite på Hoskins sida men de verkar inte ha till CZ Shadow 1, de kan kanske ta fram ett?

Någon som vet av nått bra "Chest holster" till en shadow 1:a som är "beställningsbart i dessa tider?

Pröva med att maila Matt (ägaren av Hosking Holsters & fråga om han har eller kan skaffa en mold för CZ Shadow SP-01.... (det han kan göra är att fråga runt bland sina lokala kunder om någon har en Shadow 1á som han kan låna för att göra en mold).
Om det inte går... Hölstret du länkade till ser ju ut att fungera bra (vet man ju inte tills dess att man får det i hand)...

Jag har både Shadow 1án & 2án och tycker om bägge...men, nackdelen (när vi pratar Chest Holsters) är att de är tunga... så, om inte annat så ger detta en ursäkt att oxå skaffa ex en Glock eller CZ P10C eller motsvarande... :wink:
Användarvisningsbild
HappyShooting

Inläggav pezon » 28 mar 2020, 10:24

HappyShooting skrev:
pezon skrev:Funderar på ett köpa ett Chest holster, tittae lite på Hoskins sida men de verkar inte ha till CZ Shadow 1, de kan kanske ta fram ett?

Pröva med att maila Matt (ägaren av Hosking Holsters & fråga om han har eller kan skaffa en mold för CZ Shadow SP-01.... (det han kan göra är att fråga runt bland sina lokala kunder om någon har en Shadow 1á som han kan låna för att göra en mold).
Om det inte går... Hölstret du länkade till ser ju ut att fungera bra (vet man ju inte tills dess att man får det i hand)...

Jag har både Shadow 1án & 2án och tycker om bägge...men, nackdelen (när vi pratar Chest Holsters) är att de är tunga... så, om inte annat så ger detta en ursäkt att oxå skaffa ex en Glock eller CZ P10C eller motsvarande... :wink:

Tack för tipset, ska testa slänga iväg ett mail till Matt.
Ja Shadowen är en tung klump men jag gillar den skarpt.
Har funderat på att köpa en Glock, men har inte haft den tiden som krävs för att bli så bra att skjuta med den som jag skulle vilja så det har skjutis på framtiden.
pezon

Återgå till Pistolskytte