Sommarkänga ?

Moderatorer: Fritz Kraut, taxen

Re: Sommarkänga ?

Inläggav börje » 06 aug 2018, 15:16

Jag har klarat av tre afrikajakter med vandringsskor i läder utan membran, och jag har varma fötter sommar som vinter. Alla membranskor jag testat andas för dåligt tycker jag, men det kan ju bero på min rikliga fotsvett. I läderskorkängor utan membran blir inte mina fötter alls lika våta av svett som i membrankängor. I höstas köpte jag Lundhags Professional High, ångrar att jag inte gjorde det många år tidigare. Skillnad som natt o dag jämfört med mina Meindl Arm Pro GTX när det gäller att ha torra fötter efter en dag i skogen.
Jakt är livet
Våga Vägra Varg!!
Finnstövaren Kempin Maija
Grållorna Körttilakian Ella, Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza
Vähäsalon Penni (RIP)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Ät inte den gula snön!
Wåga Wägra Hen
Användarvisningsbild
börje

Re: Sommarkänga ?

Inläggav Axelenöga » 06 aug 2018, 16:18

börje skrev:Jag har klarat av tre afrikajakter med vandringsskor i läder utan membran, och jag har varma fötter sommar som vinter. Alla membranskor jag testat andas för dåligt tycker jag, men det kan ju bero på min rikliga fotsvett. I läderskorkängor utan membran blir inte mina fötter alls lika våta av svett som i membrankängor. I höstas köpte jag Lundhags Professional High, ångrar att jag inte gjorde det många år tidigare. Skillnad som natt o dag jämfört med mina Meindl Arm Pro GTX när det gäller att ha torra fötter efter en dag i skogen.
Håller fullständigt med dig, skalkängor typ lundhags är suveräna om man hittar rätt läst och stl, dom är dock inte lika förlåtande som en mjukare vadderad gtx känga som oftast sitter bra även om stl/läst inte är hundra. Vid mindre rörlig jakt funkar membran kängor fint.

Skickat från min G3112 via Tapatalk
Är jag oförskämd så beror det på brist av koffein
kattjävlar
Användarvisningsbild
Axelenöga

Föregående

Återgå till Jaktutrustning och tillbehör