Bytta i bagageutrymmet till vilt?

Moderatorer: Fritz Kraut, taxen

Re: Bytta i bagageutrymmet till vilt?

Inläggav Giobbi » 21 feb 2018, 08:25

börje skrev:Murarbalja helt klart, finns olika storlekar så man väljer den största som får plats i bagaget.

+1
FridykningsVM 2017 Silver
2017 svensk rekord - 72m. Så här såg det ut - https://www.youtube.com/watch?v=TVF04LDovOQ
Authentic Big Blue 2018 -si Guld, Guld, total silver plus en Blackout: https://www.youtube.com/watch?v=2PcIKncZTbs&feature=youtu.be
Användarvisningsbild
Giobbi

Inläggav Ulban » 21 feb 2018, 08:42

Har alltid några ikea kassar liggande i bilen.
Vet inte om det är de ni menar med biltema kassar......
Passar perfekt till ett rådjur. Är visserligen engångs om man inte orkar tvätta.
//Ulban
Ulban

Inläggav Mr.Mephisto » 21 feb 2018, 09:02

Ulban skrev:Har alltid några ikea kassar liggande i bilen.
Vet inte om det är de ni menar med biltema kassar......
Passar perfekt till ett rådjur. Är visserligen engångs om man inte orkar tvätta.
//Ulban

Det är denna som menas: http://www.biltema.se/sv/Fritid/Jakt/Ti ... 000032956/
En sådan och en Heck-Pack är vad jag kör med. 100 kg grisar går i, men det är på gränsen. Säcken håller tätt och drar man åt snöret, sticker inte benen ut och blod läcker inte. Har haft säcken i 4 år nu och har inget direkt att klaga på.
Mr.Mephisto

Inläggav Herr Larsson » 22 feb 2018, 21:53

Jag köpte en sån här ismetespulka att ha i bilen. https://www.fishandhunt.se/catalogsearc ... t/?q=Pulka
Passar perfekt i bagaget på min skoda Octavia, fyller nästan hela brädden mellan hjulhusen när jag ställer den på tvären i bagaget, och lämnar lite plats kvar mot bakluckan. Tillverkad i samma typ av plast som en murarbalja.
Hur den håller har jag tyvärr inte fått tillfälle att prova i skarpt läge än, men jag bad frun att spela död gris och lägga sig i den och drog runt henne i den på barmark och det var inga problem Bild

Skickat från min F5321 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Herr Larsson

Inläggav WestCoast » 22 feb 2018, 21:56

Har två olika storlekar murabalja. Får plats med hjort, gris och mindre. Ställa under djuret i slaktboden för räntorna
Användarvisningsbild
WestCoast

Inläggav qurre » 04 mar 2018, 10:10

Herr Larsson skrev:Jag köpte en sån här ismetespulka att ha i bilen. https://www.fishandhunt.se/catalogsearc ... t/?q=Pulka
Passar perfekt i bagaget på min skoda Octavia, fyller nästan hela brädden mellan hjulhusen när jag ställer den på tvären i bagaget, och lämnar lite plats kvar mot bakluckan. Tillverkad i samma typ av plast som en murarbalja.
Hur den håller har jag tyvärr inte fått tillfälle att prova i skarpt läge än, men jag bad frun att spela död gris och lägga sig i den och drog runt henne i den på barmark och det var inga problem Bild

Den där såg smidig ut! Säg till när den är beprövad :D

Blev biltemas största murbalja att börja med. Kändes kanske lite liten, återstår att se!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
qurre

Inläggav T-Grön » 04 mar 2018, 22:21

gussil skrev:Jag skar ur ena sidan på en tusenliters IBC tank. Nu har jag visserligen en Amarok med flak och utdragbar släde men den passar perfekt däri. Baljan är drygt 1*1 m, det kanske funkar i en stor kombi.
Jag borrade även hål på sidorna och knöt fast rep som handtag. Då kan man lägga i grisarna med baljan på marken och sen lyfta upp allt i handtagen.

/Gustaf

Sådana har jag gjort till jaktlaget, fast jag tog fläktremmar och trädde in genom de 13mm hål som jag borrat åsså en knut på insidan.
De håller grymt bra. De hårda fläktremmarna gör att handtagen står rätt upp så det går att styra in pallgafflar å bära byttan.
Ett tips till er som har tillgång till gafflar.
A-Frame om jag själv får välja!
Min filosofi = Mycke, fort, å hela tiden!
Användarvisningsbild
T-Grön

Inläggav Herr Larsson » 07 mar 2018, 22:06

qurre skrev:
Herr Larsson skrev:Jag köpte en sån här ismetespulka att ha i bilen. https://www.fishandhunt.se/catalogsearc ... t/?q=Pulka

Den där såg smidig ut! Säg till när den är beprövad :D

Blev biltemas största murbalja att börja med. Kändes kanske lite liten, återstår att se!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Pulkan är nu invigd. Blev en liten årsgris som fick inviga den. Grisen fick utan problem plats i pulkan och jag drog ut den i pulkan ut till bilen där det bara var att lyfta in den i bakluckan utan problem.
Fixade dragsnöret med en bit bränsleslang som handtag och ett par skruvöglor att fästa snöret i istället för att ha det draget genom plasten. BildBild

Användarvisningsbild
Herr Larsson

Föregående

Återgå till Jaktutrustning och tillbehör