Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Moderatorer: Fritz Kraut, taxen

Re: Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Inläggav scoutman » 24 okt 2017, 13:11

Jaktia i Umeå var ett trevligt besök idag, trevligt bemötande. Beretta halvautomat var trevlig bekantskap..
Gillar gård/skogspyssel, snickra, hund, jakt och fiske.
Kula: 30-06 & 22LR. Hagel: 12:a svs & bock.
Beagle född vt 2017.
scoutman

Inläggav mauser6,5 » 20 nov 2017, 21:02

Sämsta butiken är jaktia kållered, bryr sig inte om folk, oangagerade, tykna, tror dom e nått! Jävla luffare, dom står där o tror dom e dyng täta o stiliga, kollade på bössa med optik där för ca 80papp, men sen visade sig deras attetyd, liten skiten ung kille.. Jävla amatörer så åkte tills torsbo ist:-) gynnar dom dygnet runt
mauser6,5

Inläggav jdrotz » 21 nov 2017, 09:51

mauser6,5 skrev:Sämsta butiken är jaktia kållered, bryr sig inte om folk, oangagerade, tykna, tror dom e nått! Jävla luffare, dom står där o tror dom e dyng täta o stiliga, kollade på bössa med optik där för ca 80papp, men sen visade sig deras attetyd, liten skiten ung kille.. Jävla amatörer så åkte tills torsbo ist:-) gynnar dom dygnet runt
Jaktia är väl ubgefär lika upphetsande som att gå på in XXL. Dvs inte så man hoppar och skuttar av glädje direkt...

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Med Swazikläder och en grovsing är man rustad för det mesta;-)
Användarvisningsbild
jdrotz

Inläggav Niels M » 21 nov 2017, 12:22

Vi er en flok der skal på jagt omkring värne/vetlanda i næste uge. Hvad findes der af jagt butikker i en afstand af 50-70km?

Kan Jaktia i Vrigstad anbefales?

Tapatalk
Mauser M12 Solid 8x57IS - Swarovski Z4i 3-12x50
Ruger M77 MKII .223 Remington - Bushnell 3200 4-12x40
Niels M

Inläggav greyling » 21 nov 2017, 19:24

Något förvånande är ju Widforss förträffligt att handla av på nätet. Exemplarisk sajt, lätt att handla och snabb leverans.

Mitt intryck från Fredsgatan har inte varit odelat positivt men här har de verkligen skärpt upp sig flera snäpp. Värt applåder när en gammelbutik tar nya tag.
Greyling
Användarvisningsbild
greyling

Inläggav Kärrtroll » 21 nov 2017, 20:01

Niels M skrev:Vi er en flok der skal på jagt omkring värne/vetlanda i næste uge. Hvad findes der af jagt butikker i en afstand af 50-70km?

Tapatalk

I Vimmerby finns ju Intropris. Dom har ett ganska stort utbud på internet men butiken i Vimmerby har väl inte lika brett sortiment. Jag var där för någon månad sedan och tycker att dom var trevliga att ha att göra med :)
Även en blind höna kan....hacka hål i en gummibåt....
Användarvisningsbild
Kärrtroll

Inläggav martin.w » 21 nov 2017, 20:49

Kärrtroll skrev:
Niels M skrev:Vi er en flok der skal på jagt omkring värne/vetlanda i næste uge. Hvad findes der af jagt butikker i en afstand af 50-70km?

Tapatalk

I Vimmerby finns ju Intropris. Dom har ett ganska stort utbud på internet men butiken i Vimmerby har väl inte lika brett sortiment. Jag var där för någon månad sedan och tycker att dom var trevliga att ha att göra med :)
Intropris finns ju även i Eksjö.

//Martin

Skickat från min E5823 via Tapatalk
martin.w

Inläggav niluht » 21 nov 2017, 23:02

martin.w skrev:
Kärrtroll skrev:

Tapatalk

Intropris finns ju även i Eksjö.

//Martin

Skickat från min E5823 via Tapatalk
ska du bara köpa ammo eller jaktkläder osv så har du Bengtssons fiske vid Korsberga.
niluht

Inläggav Double Pipe » 22 nov 2017, 23:38

Landbys i Östersund är en positiv upplevelse. Var där på semester för att träffa dottern. Hann vara inne i butiken flera gånger. Alltid trevligt bemötande - ser inte särskilt rik ut, men det spela ingen roll. Visade trevligt alla bössor jag ville titta på, även fast det mest var begagnade i lägre prisklasser. Slutade med att jag köpte en knallpåk, som dom skulle skicka när licensen kom. När jag fått licensen ringde jag och fick betalningsuppgifter. Betalade och mailade kopia på kvittot för att den skulle gå iväg fortare. Det var Mikaels förslag, utan att jag behövde säga något. Snabba ryck, fick den snabbt trots transport till Skåne. Bara positivt bemötande av alla dom jag pratade med, minst 4 olika personer. Har sett att dom nu också lägger ut bössor på Blocket, vilket jag uppskattar, eftersom det är drygt att ringa runt till olika handlare och fråga.

Har också bra erfarenheter av Kjells Vapen o Sport i Sjöbo, Wildmark Ullared och Torsbo.
Double Pipe

Inläggav Niels M » 23 nov 2017, 06:39

Tak for hjælpen. Vi får at se hvor vi ender i næste uge

Tapatalk
Niels M

Inläggav Brushan » 23 nov 2017, 22:50

Tapatalk

Berggrens Vapen i Alvesta kan jag rekommendera, tyvärr lite längre bort än 50-70km (ca 90km från Vetlanda) men de har både nya och begagnade bössor att känna och klämma på så det kan vara värt ett besök.

http://www.berggrensvapen.se
Brushan

Inläggav Niels M » 27 nov 2017, 13:57

Brushan skrev:

Tapatalk

Berggrens Vapen i Alvesta kan jag rekommendera, tyvärr lite längre bort än 50-70km (ca 90km från Vetlanda) men de har både nya och begagnade bössor att känna och klämma på så det kan vara värt ett besök.

http://www.berggrensvapen.se
Tak! Måske kører vi forbi.

Tapatalk
Niels M

Inläggav darkness » 27 nov 2017, 20:29

Double Pipe skrev:Landbys i Östersund är en positiv upplevelse. Var där på semester för att träffa dottern. Hann vara inne i butiken flera gånger. Alltid trevligt bemötande - ser inte särskilt rik ut, men det spela ingen roll. Visade trevligt alla bössor jag ville titta på, även fast det mest var begagnade i lägre prisklasser. Slutade med att jag köpte en knallpåk, som dom skulle skicka när licensen kom. När jag fått licensen ringde jag och fick betalningsuppgifter. Betalade och mailade kopia på kvittot för att den skulle gå iväg fortare. Det var Mikaels förslag, utan att jag behövde säga något. Snabba ryck, fick den snabbt trots transport till Skåne. Bara positivt bemötande av alla dom jag pratade med, minst 4 olika personer. Har sett att dom nu också lägger ut bössor på Blocket, vilket jag uppskattar, eftersom det är drygt att ringa runt till olika handlare och fråga.

Har också bra erfarenheter av Kjells Vapen o Sport i Sjöbo, Wildmark Ullared och Torsbo.

Landbys är en riktigt bra butik. Fått mycket hjälp där och mina 2 senaste bössor kommer därifrån och kommer nog köpa nästa bössa där igen skulle jag tro.
Brno ZKM 451 Modell 1 .22LR (1947)
Husqvarna 1651 358 Norma Magnum. (1961)
Tikka T3 Lite .308 Win - Stalon Whisper Magnum (2014)
ATA Arms Neo Synthetic Halv Automat Kal 12. (2016)
Användarvisningsbild
darkness

Inläggav sos » 29 nov 2017, 14:22

Beställde ett kikarsikte från AstroSweden och linsskyddet (ganska rappligt original) var trasigt så de skickar Butler creek flipsskydd utan kostnad som ersättning -TOPPEN :D
HW97K, Zoraki-HP01 + 10 krutpangare
Användarvisningsbild
sos

Inläggav Cmxi » 01 dec 2017, 23:02

Edit. Butiken tog sitt ansvar och rättade till det.
Senast redigerad av Cmxi 02 dec 2017, 00:39, redigerad totalt 1 gång.
Blaser R8 KKC
Pipa:1 308W , Pipa:2 9.3x62
A-Tec Maxim Titan .338
Stalon W110 .7,62 / 9,3 fronter.
Zeiss 1.1-4x24
Aimpoint H2,

Husqvarna 350CS

Sauer Sohn 3000 12/7x57r

Vovve
Cmxi

Inläggav Yrmff!! » 01 dec 2017, 23:41

Fortfarande inte satt min fot på Torsbo..... känns bra! skitbutik i kubik... ;)
"..The .30-06...with well over a century of unmitigated success on the range and in the field ...is poorly understood by a generation of shooters raised on plastic rifles firing cartridges nearly suitable for rodent control."
Germán A. Salazar
Användarvisningsbild
Yrmff!!

Inläggav Giobbi » 01 dec 2017, 23:52

Yrmff!! skrev:Fortfarande inte satt min fot på Torsbo..... känns bra! skitbutik i kubik... ;)

Oj, varför? Förutom att dom sällan svarar i Telefon?
Vänsterskytt
Fridykning
VM 2017 Honduras - Totalt 2a plats
2017 nytt svensk rekord - 72m utan fenor. 90m med fena
Användarvisningsbild
Giobbi

Inläggav J. Andersson » 10 dec 2017, 17:01

Huntway har bra service och verkar vara mån om sina kunder.

Jag beställde en tröja och ett par byxor. Tröjan kom som utlovat men byxorna dröjde. Blev då erbjuden ett par dubbelt så dyra byxor till samma pris. Även den leveransen dröjde då Huntway hade lite problem med sin leverantör.

De svarade snabbt på mina mail och hörde även själv av sig med "lägesrapport" på de försenade byxorna. Mycket proffsigt hanterat. :D
Användarvisningsbild
J. Andersson

Inläggav Arktos » 28 dec 2017, 02:06

Silvarus Outdoor i Gällö, Jämtland får en tumme upp! :D

Var förbi Jämtland nu i helgen på (om-)väg till Åre och ramlade på en nyöppnad jaktbutik med ett ett stort utbud av "gammal" udda ammunition.
Det visade sig att de köpt ett par nedlagda jaktbutikers ammunitionslager. Verkar finnas ammunition från -50 talet och framåt och framför allt "tyngre" kalibrar typ 10,75x68, Wearherby .460 mm.

De har en hel del Norma i den gamla asken de säljer för nästan halva priset.
De hade naturligtvis modern ammunition också. Lite krut, kulor, tändhattar mm. En del udda kalibrar/sorter även här.
Om ni letar efter udda ammunition rekommenderar jag att ni kontaktar dem.

Trevlig ägare, ny butik med jakt-, frilufts- och skidfokus, ligger intill nyöppnade skidtunneln.

De har en hemsida Silvarus.se men ingen webbutik.
Arktos

Inläggav malx » 28 dec 2017, 23:30

Måste ge jakt.se/norrländska vapenaffären en rejäl känga faktiskt.
Beställde en bössa samtidigt som jag lämnade in en ansökan om inköpstillstånd. Den fanns ej i lager men då står det ju 2-5 dagar på deras produkter. Jag kollade ändå med kundtjänst och fick bekräftat att de tar hem direkt på min beställning och väntar ej på inköpstillståndet.

4 veckor senare kommer inköpstillståndet och överlycklig så kollade jag hur jag nu skulle skicka detta till jakt.se. Då, först då, när jag kontaktar dom så får jag beskedet att de inte har någon bössa. Den är minst 6 månader bort. Så länge varade den lyckan.

Jag har full förståelse för att deras leverantörer är dåliga på ha saker i lager, speciellt när leverantören heter Sako. Men jag har absolut noll förståelse för att jag inte fick detta besked dagarna efter beställning så jag har möjlighet att ta ställning, kanske ändra inköpstillståndet till något annat som går att få tag på.

+ ska de dock ha för snabb kommunikation när JAG tar initiativet.
malx

FöregåendeNästa

Återgå till Jaktutrustning och tillbehör