mms kamera

Moderatorer: Fritz Kraut, taxen

mms kamera

Inläggav älgstek » 23 dec 2010, 09:36

Såg annons på mms kameror på blocket och är det nån som har köpt,och isåfall funkar dom bra?
Är det krångligt att få igång dom eller kan en klåpare som jag kanske få igång den?
Tror det var sc 500mms dom hetta.
älgstek

Re: mms kamera

Inläggav NiKKEE » 23 dec 2010, 10:22

SG580M/SG550M (den senare kan heta BolyGuard också) är samma pryl i grunden, bara olika namn.
Fungerar i princip som en vanliga SG550 men du måste ställa in inställningarna för Telia. Det finns ju manual att läsa så tror inte du kommer ha så svårt att få igång den.

http://www.walnutcreekoutfitter.com/sg5 ... manual.pdf
Inställningar efter lite google:
APN: mms.telia.se
Username: mms
Password: telia
MMSC: http://mmss/
MMS proxy: 193.209.134.132:8080 (8080 = port)
Naturen är vår att förvalta och inte förstöra.
NiKKEE

Inläggav idman » 23 dec 2010, 20:33

kolla med http://www.z-aim.com ,dom har testat den och säljer den med svensk manual.....
idman

Inläggav älgstek » 23 dec 2010, 20:38

idman skrev:kolla med http://www.z-aim.com ,dom har testat den och säljer den med svensk manual.....

Njaaaa.Lite för dyr på den dom tycker jag.
Finns en på forumet som säljer för 2700:-/st
Ska skicka han ett pm och beställa.
älgstek

Inläggav Flash » 23 dec 2010, 21:02

Har kollat blocket efter mms- kameror. I Pn-jakts annons varnar han för den svarthandlare som säljer kamera utan registrerat företag och utan registrerat kontantkort telefon. Kanske att tänka på om det blr fel på kameran... Inga garantier. Finns en hemsida med kameror för 2700:- http://www.mmskamera.com . Samma telenr som på blocket...Känns inte särskilt seriöst iaf om man är kund. Billigt är det ju!!! / Flash
Cg 1900 308W KKC-stock
Nightforce NXS 3,5-15*56 Mil-dot
Benelli Beccaccia
Kh vorsteh
R.I.P Gassto
Användarvisningsbild
Flash

Inläggav NiKKEE » 23 dec 2010, 21:06

Mja men endel kanske känner att det är värt 1000kr utan garanti :P Står ju inget om garantier men således kan man ju inte utesluta att han ger någon?

Efter lite Whois så kommer följande info fram:
Registrant:
Micke Nordquist (785253)
Vipvagen 44

Ostersund, , 83162
SE

Domain name: mmskamera.com
NiKKEE

Inläggav Flash » 23 dec 2010, 21:14

NiKKEE skrev:Mja men endel kanske känner att det är värt 1000kr utan garanti :P Står ju inget om garantier men således kan man ju inte utesluta att han ger någon?

Helt rätt !! Själv skulle jag inte köpa om det inte finns registrerat företag (har inte kollat detta själv). Söker man på hitta.se på telenr finns inget namn bakom nr. Finns inget företag reggat blir det ju svartförsäljning och det får man ju inte :wink: . /Flash
Cg 1900 308W KKC-stock
Benelli Beccaccia
Kh vorsteh
R.I.P Gassto
Användarvisningsbild
Flash

Inläggav NiKKEE » 23 dec 2010, 21:16

Flash skrev:
NiKKEE skrev:Mja men endel kanske känner att det är värt 1000kr utan garanti :P Står ju inget om garantier men således kan man ju inte utesluta att han ger någon?

Helt rätt !! Själv skulle jag inte köpa om det inte finns registrerat företag (har inte kollat detta själv). Söker man på hitta.se på telenr finns inget namn bakom nr. Finns inget företag reggat blir det ju svartförsäljning och det får man ju inte :wink: . /Flash

Finns ju något som heter Hobbyverksamhet, han måste då ta upp i deklarationen att han har sålt för ett visst belopp och skatta bla bla. Så att svartmåla han bara så där direkt kanske inte går.
NiKKEE

Inläggav Flash » 23 dec 2010, 21:32

NiKKEE skrev:
Flash skrev:

Finns ju något som heter Hobbyverksamhet, han måste då ta upp i deklarationen att han har sålt för ett visst belopp och skatta bla bla. Så att svartmåla han bara så där direkt kanske inte går.

Så sant.... Ngn som köpt som har koll på detta med garantier?? /Flash
Cg 1900 308W KKC-stock
Benelli Beccaccia
Kh vorsteh
R.I.P Gassto
Användarvisningsbild
Flash

Inläggav NiKKEE » 23 dec 2010, 21:37

Fråga honom? Antar att han har garanti därifrån han köpt, om han nu inte har avsagt sig rätten till reklamation för ett lägre pris, om det går öht?
NiKKEE

Inläggav matteman » 27 dec 2010, 16:13

Om man säljer som privatperson och inte har något företag reggat så finns heller inget som säger att du har några garantier när du handlat. Blir precis som att köpa begagnat av vilken privatperson som helst, alltså mer eller mindre runt hörnet, och då kan ju det billigare priset bli väldans dyrt om produkten inte funkar :shock:
matteman

Inläggav kpscomputer » 27 dec 2010, 21:26

Skickade ett emailförfrågan via hemsidan http://www.mmskamera.com

Hej i stugan
Finns det garantier på produkten (ifall haveri inträffar) Registrerat företag ?
MVH Konrad

Fick till svar följande

Hejsan,

Tack för ditt mail. Eftersom du i rubriken skriver åtelkamera antar jag att du sett en annons som leder till mmskamera.com vars hemsida felaktigt leder till att man skall maila frågor till vår mailadress. Sajten mmskamera.com registrerades i december i år och det telefonnummer som är associerat med den sidan förefaller leda till en privatperson utan registrerat företag. Säljaren verkar annonsera på blocket och tradera men då som privatperson.

Vi driver sajten mmskamera.se och säljer våra produkter mot privatmarknaden i webshopen induohome.com. Induo är ett aktiebolag som registrerades 2008. Vi betalar sociala avgifter för vår personal samt moms, skatter, tull och införselavgifter för de produkter vi handlar med. Vår mms kamera är importerad från Asien men den uppfyller den svenska lagstiftningen i form av CE-märkning (där bland annat elsäkerhet ingår) och den uppfyller de miljömässiga kraven som ställs genom att vara RoHS godkänd. Vi har levererat MMS kameran i snart två år och har hundratals nöjda kunder över hela Sverige.

Om du har några ytterligare frågor om Induo eller Induos produkter så kontakta mig gärna igen, vi hoppas att få se dig som kund på induohome.com!

Med vänliga hälsningar
Induo AB

Ulf Seijmer
kpscomputer

Inläggav älgstek » 27 dec 2010, 22:21

Är inte "matteman"samma som sålde kikare 1-6x som inte såg ut som i annonserna?
Har för mej det finns en tråd om det på forumet,och hur seriöst är det att promma för sina egna produkter(mmskamera) som säljs tydligen med god marginal på deras hemsida.
Köp av en reg firma har du konsumentköplagen på 36mån reklamationsrätt men vad hjälper det om företaget skiter i det.
Nä då kan jag köpa 2 privatimporterade för samma pris istället :) och dessutom inte gynna krämare som inte säljer det dom annonserar om!
älgstek

Inläggav matteman » 27 dec 2010, 22:48

Hm, visst vi hade fel bild på kikarsiktet- allt var precis samma förutom att belysningen flyttades bak för att slippa den på sidan vilket medför mindre i ögats synfält. Vissa tyckte det var dumt och många tyckte det var bra.

Men att läsa svaret som induo har gett på MMS kameran gör en desto mera brydd, hur kan man säga att man sålt en MMS kamera som precis kommit ut under två års tid och dessutom som företag verkar försöka göra allt för att dölja sig själva för kunderna?

Och angående älgsteks inlägg, visst måste alla företag ha en viss marginal på sina prylar om det skall täcka företagets kostnader? Tänk om alla resonerade som du att det är bättre att köpa svart så att inte något företag tjänar några slantar på mig i alla fall. Det sorgliga är bara att svartaren tjänar förmodligen ändå mer än företagen på varje produkt. Men samhällsmässigt så är det tyvärr bara nackdelar för dig och alla andra.
matteman

Inläggav n00b » 28 dec 2010, 18:04

kpscomputer skrev:Skickade ett emailförfrågan via hemsidan http://www.mmskamera.com

Hej i stugan
MVH Konrad

Fick till svar följande

Hejsan,

Tack för ditt mail. Eftersom du i rubriken skriver åtelkamera antar jag att du sett en annons som leder till mmskamera.com vars hemsida felaktigt leder till att man skall maila frågor till vår mailadress. Sajten mmskamera.com registrerades i december i år och det telefonnummer som är associerat med den sidan förefaller leda till en privatperson utan registrerat företag. Säljaren verkar annonsera på blocket och tradera men då som privatperson.

Vi driver sajten mmskamera.se och säljer våra produkter mot privatmarknaden i webshopen induohome.com. Induo är ett aktiebolag som registrerades 2008. Vi betalar sociala avgifter för vår personal samt moms, skatter, tull och införselavgifter för de produkter vi handlar med. Vår mms kamera är importerad från Asien men den uppfyller den svenska lagstiftningen i form av CE-märkning (där bland annat elsäkerhet ingår) och den uppfyller de miljömässiga kraven som ställs genom att vara RoHS godkänd. Vi har levererat MMS kameran i snart två år och har hundratals nöjda kunder över hela Sverige.

Om du har några ytterligare frågor om Induo eller Induos produkter så kontakta mig gärna igen, vi hoppas att få se dig som kund på induohome.com!

Med vänliga hälsningar
Induo AB

Ulf Seijmer

Det var då världens snabbaste mejlsvar? Blev du medlem igår 20:19 och skickade svaret här 20:26..
Användarvisningsbild
n00b

Inläggav cnas » 28 dec 2010, 18:39

n00b skrev:
kpscomputer skrev:Skickade ett emailförfrågan via hemsidan http://www.mmskamera.com

Hej i stugan
MVH Konrad

Fick till svar följande

Hejsan,

Med vänliga hälsningar
Induo AB

Ulf Seijmer

Det var då världens snabbaste mejlsvar? Blev du medlem igår 20:19 och skickade svaret här 20:26..

Sånna här "fantomer" dyker upp lite då och då som gubben i lådan när dom inte vill stoltsera med sitt rätta namn eller va man ska kalla det.
Ingenting och bry sig om utan skrolla bara förbi.
Var dig själv.....Det finns så många andra!
Imá gunnaholic and BLASER helps.

CNAS.
45blaser #13
Användarvisningsbild
cnas

Inläggav Ulf Seijmer » 29 dec 2010, 12:56

Hejsan,

Jag skriver som representant för Induo AB och vill förtydliga detta. På sajten mmskamera .com säljs en åtelkamera som skickar MMS. Åtelkameran/MMS kameran på den sidan är ingen produkt som Induo importerar eller har support för, vi vet inte vem som ligger bakom sajten eller huruvida det är en privatperson eller ett företag. Induo är ett registrerat AB som säljer en MMS kamera för inomhusbruk, av tillverkaren kallad V900, senare iTUTA. Kameran sattes på marknaden den svenska marknaden i april 2009 och är inte samma kamera som den som säljs på den aktuella sajten.

Induo AB finns i Johanneshov och är inte associerade på något sätt med sajten som ligger på mmskamera.com. Den som driver den sajten har angett vår mailadress som mottagande e-postadress. Om jag på något sätt var otydlig med mina detaljer om Induo eller hur det förhåller sig med sajten som säljer åtelkameran i mitt mail till Konrad/kpscomputer så är jag öppen att svara på era frågor här i forumet. Alternativt slå mig en signal på 08-659 43 00 eller på min mobil 076-5755751. Induo AB har registreringsnummer 556755-3036, på induo.com hittar ni mer detaljer om vårt företag.

Vi försöker absolut inte dölja oss som företag som signaturen matteman skriver, googla gärna på vårt namn så ser du våra kontaktuppgifter och att vi förekommer på ganska många olika sajter på nätet.
Ulf Seijmer

Inläggav NiKKEE » 29 dec 2010, 15:41

Tror det har blivit missförstånd här va? Adresserna är ju samma förutom .se & .com
www.mmskamera.com = SG550M
www.mmskamera.se = Något helt annat.
NiKKEE

Inläggav metric » 29 dec 2010, 18:48

Har precis köpt en sån här nu ska det testas.
http://www.blocket.se/landskrona/MMS_At ... a=23_3&w=1
Anschuts 1451 .22 Tasco 4x35
Sako Varmint .22-250 Tasco 6-24x40
Carl gustav 4000 9,3x62 Meopta 3-12x50
Sauer 200 str
Beretta 1201 cal 12
Beretta S687 L SP

"Regler är till för idioter, vi andra använder sunt förnuft!"
Användarvisningsbild
metric

Inläggav _pAtrIK_ » 25 jan 2011, 11:25

NiKKEE skrev:SG580M/SG550M (den senare kan heta BolyGuard också) är samma pryl i grunden, bara olika namn.
Fungerar i princip som en vanliga SG550 men du måste ställa in inställningarna för Telia. Det finns ju manual att läsa så tror inte du kommer ha så svårt att få igång den.

http://www.walnutcreekoutfitter.com/sg5 ... manual.pdf
Inställningar efter lite google:
APN: mms.telia.se
Username: mms
Password: telia
MMSC: http://mmss/
MMS proxy: 193.209.134.132:8080 (8080 = port)

För Tele2 t r o r jag att det blir:
APN: internet.tele2.se
Username: blank
Password: blank
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS proxy: 130.244.202.030
Port: 8080

Talar förresten inte intställningsmöjligheterna för att det är "MMS-taxan" som belastas även om det skickas till e-mail (och inte datatrafiken)?
Fotboll är ett spel till gudarnas ära och ingen skall inbilla mig att det bara är en tillfällighet att hela vår arma jord fått formen av en väl pumpad fotboll. Bollen är solens och jordens symbol och därmed också livets och människornas.
Användarvisningsbild
_pAtrIK_

Nästa

Återgå till Jaktutrustning och tillbehör