Åtelkameratråden

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Re: Åtelkameratråden

Inläggav Nord Goofy » 21 sep 2019, 22:01

Lasse83 skrev:
Andretty skrev:
Lasse83 skrev:Hej har du fått mms att funka och om så vilka inställningar.
Mvh Lasse

Nej det har jag inte. Det är nästa mysterium som ska lösas :)

Fick min ka.era idag och inte gjort så många försök annat än att den accepterar simkortet från telia men vägrar skicka bilder. Ska kolla inställningarna på min andra bg kamera och se om det går att kopiera för den funkar bra.

Min MG984G-30M kamera gav mej verkligen lite huvudbry ,den fungerar inte med bmc programmet. så det jag gjort är att använda bmc programmet för att ladda in e-mail adresser och inställningarna för dessa i kameran så slipper man skriva in dessa manuellt sedan väljer jag defult i inställning i kameran och ändrar övriga parametrar direkt i kameran ,då fungerar det och den skickar bilder .
Kanske är det samma problem med din kamera .
Nord Goofy

Inläggav jonteboriskogen » 24 sep 2019, 20:43

jonteboriskogen skrev:Har en scoutguard 880 å en 885 eller vad dom nu kan heta, den ena är 2 år gammal och den andra köpte jag förra hösten men har legat i kartong tills i lördags.
Den som första har funkat klockrent till i våras så tänkte att jag installerar om båda samtidigt men ingen av dem funkar nu. Alla inställningar verkar vara ok samt att på displayen så står det att den har full mottagning samt vilket abonnemang jag har, inget kryss över simkort eller något sådant.
Har testat att skicka manuellt och den går igenom 10/10steg och sedan kommer det upp "error 3941 och att nätverk är upptaget" ringde operatören idag och han kunde se att det skickats data från båda men har inte fått nån bild.
Har försökt googla efter svar så frågar här istället, någon som kan ha en aning om vad felet kan vara?

Problemet löst :D
efter att ha dubbelkollat allt ca100 gånger hittade jag en punkt som jag klickat dit i misstag :oops:
Blaser r93 grs
sako vixen
Beretta silver pigeon
Tikka m55 x2
Sako Finnfire II
Alfa proj 22lr

American foxhound hane Zeb
Tjt hane hivlingens Åle (Max)
Användarvisningsbild
jonteboriskogen

Inläggav TikkaThure » 09 nov 2019, 19:19

Jag köpte för en dryg vecka sedan en BOLY MG984G-36M, och så fort jag fick hem den upptäckte jag att en lins på kamerans framsida inte satt centrerat och kanten var väl nära kamerans "öga". Jag reklamerade denna och fick igår hem en ny. Till min stora besvikelse såg jag samma fel även på den nya kameran, fast nu ännu värre så kanten verkligen satt mitt för mitten. Alltså blir det reklamation även på denna kamera. Nu funderar jag på att häva köpet, eftersom det ändå handlar om ca 3500 kr och någon vidare kvalité verkar det ju inte vara. Är det någon annan med samma erfarenhet?
Du har inte de rättigheter som krävs för att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
TikkaThure

Inläggav kallemek » 09 nov 2019, 20:59

TikkaThure skrev:Jag köpte för en dryg vecka sedan en BOLY MG984G-36M, och så fort jag fick hem den upptäckte jag att en lins på kamerans framsida inte satt centrerat och kanten var väl nära kamerans "öga". Jag reklamerade denna och fick igår hem en ny. Till min stora besvikelse såg jag samma fel även på den nya kameran, fast nu ännu värre så kanten verkligen satt mitt för mitten. Alltså blir det reklamation även på denna kamera. Nu funderar jag på att häva köpet, eftersom det ändå handlar om ca 3500 kr och någon vidare kvalité verkar det ju inte vara. Är det någon annan med samma erfarenhet?

Vet inte om du skojar eller är allvarlig.

Det är ett mekaniskt rörligt IR-filter som automatiskt flyttas till rätt position vid bildtagning.
Användarvisningsbild
kallemek

Inläggav Hellrazor » 09 nov 2019, 21:05

TikkaThure skrev:Jag köpte för en dryg vecka sedan en BOLY MG984G-36M, och så fort jag fick hem den upptäckte jag att en lins på kamerans framsida inte satt centrerat och kanten var väl nära kamerans "öga". Jag reklamerade denna och fick igår hem en ny. Till min stora besvikelse såg jag samma fel även på den nya kameran, fast nu ännu värre så kanten verkligen satt mitt för mitten. Alltså blir det reklamation även på denna kamera. Nu funderar jag på att häva köpet, eftersom det ändå handlar om ca 3500 kr och någon vidare kvalité verkar det ju inte vara. Är det någon annan med samma erfarenhet?

??

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är inte lätt att va ödmjuk, för den som är felfri som jag.
Användarvisningsbild
Hellrazor

Inläggav TikkaThure » 10 nov 2019, 12:21

kallemek skrev:

Det är ett mekaniskt rörligt IR-filter som automatiskt flyttas till rätt position vid bildtagning.

Haha jo så långt var jag med, men linsen är inte fäst vid någonting. Vänder man kameran rullar den omkring där inne, låter som en maracas (smått överdrivet.) Har inte testat kameran, men har svårt att tänka mig att linsen ska kunna flyttas utan en "arm". Återförsäljaren var snabb att ta tillbaka förra kameran med samma problem också.
TikkaThure

Inläggav Nord Goofy » 11 nov 2019, 00:33

DSC_4873b.jpg

Så ser IR filtret ut . Det är väl en god ide när man köpt en ny kameran att kolla att den faktisk fungerar och att det tar bra dag och nattbilder ,många tillverkar har ju i sina manualer just att man kan tro att kameran är trasig men att det är helt normalt att IR filtret verkar vara löst men enklast är ju faktisk att prova och se om det fungerar . IR filtret låter en del när det byter position och jag har inget problem med att höra det och det och ofta man ser älgar komma fram och ta en närmare titt på kameran av just den anledningen .
Jag har flera scoutguard/bolyguard kameror av olika modeller , dom tar bra bilder men det finns andra märken som är enklare att ställa in .
Du har inte de rättigheter som krävs för att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nord Goofy

Inläggav Ijahman » 11 nov 2019, 11:41

TikkaThure skrev:
kallemek skrev:

Haha jo så långt var jag med, men linsen är inte fäst vid någonting. Vänder man kameran rullar den omkring där inne, låter som en maracas (smått överdrivet.) Har inte testat kameran, men har svårt att tänka mig att linsen ska kunna flyttas utan en "arm". Återförsäljaren var snabb att ta tillbaka förra kameran med samma problem också.

Jag har en Bolyguard som ser ut precis som din.
Den fungerar klockrent. :)
Beretta 686 Onyx Sporting. 12
Sauer 202. 9,3x62 + Zeiss 3-12x56
Sako Finnbear Lyx. 6,5x55 + Meopta Meostar 3-12x56
Akkar Karatay Pump. 12
FX Typhoon 5,5
Användarvisningsbild
Ijahman

Inläggav tottebotte » 16 nov 2019, 20:12

Tja!
Har köpt en Keepguard kg891 och nu håller jag på bryta ihop när jag ska få den att skicka bilder till mms/mail..
Tycker jag har testat alla möjliga varianter av adresser och skrivit nummer olika (+46, 0046, 070).
Är det någon som är mer insatt i detta?

Edit; glömde tillägga att det är Telia kontantkort det gäller, mailadresser har jag gmail och Hotmail att tillgå

Bild
Bild
Bild
Östsibiriska laikan Loke

Husqvarna 146 9,3x57, aimpoint micro
Husqvarna 648 8x57, aimpoint 9000L
Sako 75 6,5x55, swarovski z6 5-30x50
Remington 700 6,5x55
Krico 22wm
Beretta 686
tottebotte

Inläggav Giobbi » 16 nov 2019, 20:54

För gmail elöverskott du göra kontot ”osäkert”, öppna upp alltså för att kunna skicka. Om du hade tänkt mejla alltså.
Film! https://www.youtube.com/channel/UCB31ksoo1x3y4nZrSlQ4LGg
Söker grisjakt! Erbjuder småviltsjakt.
Användarvisningsbild
Giobbi

Inläggav Giobbi » 16 nov 2019, 20:55

Fyll i respektive fält med nedanstående information:

1. Inställningar för surf

Mobildata
APN: online.telia.se
Användarnamn: Lämna blankt
Lösenord: Lämna blankt