LEE:s laddapparat (load all)

Moderatorer: PerN, Trond Åsly

LEE:s laddapparat (load all)

Inläggav eelmgren » 04 feb 2018, 17:03

Hej.

Är det någon har erfarenhet av LEE:s laddapparat (load all).
Om den funkar, är det någon som har en att sälja?
Vi gör det med egentillverkade laddverktyg idag och det tar bara tid :-( .
Laddar bara lösammunition för det är det enda vi behöver. En maskin vore dock bra att ha.

Med vänliga hälsningar

Erik
Användarvisningsbild
eelmgren

Re: LEE:s laddapparat (load all)

Inläggav culot » 05 feb 2018, 13:49

eelmgren skrev:Hej.

Är det någon har erfarenhet av LEE:s laddapparat (load all).
Om den funkar, är det någon som har en att sälja?
Vi gör det med egentillverkade laddverktyg idag och det tar bara tid :-( .
Laddar bara lösammunition för det är det enda vi behöver. En maskin vore dock bra att ha.

Med vänliga hälsningar

Erik

De flesta brukar börja med en sån för att sedan byta upp sig eller sälja, det är ju som sagt en omladdnings press
Så den borde väl funka att trycka ihop lösplugg.
Jag är lite nyfiken hur ditt ” recept” lyder ?
Är det för hundträning ?
/P
culot

Inläggav eelmgren » 05 feb 2018, 22:44

Nja inte direkt, vi hyr ut vapen till film och teater. Vi har fått ladda med egentillverkade verktyg och det är jobbigt
våra hylsor är bara 45mm långa. Du kan se vad vi gör på http://www.weapon.se vi laddar oftast hagelpatroner med svartkrut med tillsats av Zirkonium för att få lite gnistor :-)

Med vänliga hälsningar

Erik
Användarvisningsbild
eelmgren

Inläggav culot » 06 feb 2018, 10:03

eelmgren skrev:Nja inte direkt, vi hyr ut vapen till film och teater. Vi har fått ladda med egentillverkade verktyg och det är jobbigt
våra hylsor är bara 45mm långa. Du kan se vad vi gör på http://www.weapon.se vi laddar oftast hagelpatroner med svartkrut med tillsats av Zirkonium för att få lite gnistor :-)

Med vänliga hälsningar

Erik

Ja det är väl därför det stör en insatt nörd som mig att det gnistrar när dom skjuter " hagel " :lol: Likaså att INGEN hagelpump på film någonsin har patron i loppet ALLA måste av nån anledning
göra pumprörelsen för omladdningsljudets skull, Jag såg en gång en film där skurken inne i en butik varje gång han riktade vapnet mot personalen så pumpade han och ett medföljande ljud av en tomhylsa,
och jag räknade som vanlig och kom fram till att han snabbt stod där m tom bössa för han laddade aldrig om 8)

Men om ni är kommersiella varför inte titta på riktiga grejer fr OMV ?? Stefano är jättebra att ha att göra med och jag tänker mig att hans doserare kan vara nåt och en SMART plus 3 stn press
Lee är snikpressarnas snikpress , och ni använder väl nya hylsor ?? Jag har OMV utrustning plus 3 hagel pressar om du vill kolla på grejerna och få dem visade.

/ P
culot

Inläggav culot » 06 feb 2018, 10:45

eelmgren skrev:Nja inte direkt, vi hyr ut vapen till film och teater. Vi har fått ladda med egentillverkade verktyg och det är jobbigt

Med vänliga hälsningar

Erik

du har PM !
culot

Återgå till Allmänt om hagelladdning