Moderatorer: Fritz Kraut, taxen
686sporting skrev:.... och tar en liten kamp för att få den att gå loss (t.ex. bita den i skinkan eller liknande).
Zuus skrev:Glöm inte att kolla in dom här västarna.
http://www.hundeschutzweste.com/index.p ... =de&rlid=1
stefan1 skrev:Hej
Jag har en skyddsväst i ifrån hundskydd (protector) tyvärr kan jag bara varna för den västen och han som säljer dem då den första jag fick gick sönder på en gång och han som säljer dem Göran är tyvärr inte en person som man kan lita på, svarar aldrig på samtalen och när han väll gör det så ljuger han.![]()
Kommer själv att köpa en ny väst ifrån jakt i skåne (hundschutzweste) då jag tycker att den verkar absolut bäst och är en "relativit" billig skydd för hunden OM olyckan någon gång skulle vara framme, räcker ju med en gång under jyckens liv.![]()
Så AKTA ER FÖR VÄSTEN IFRÅN HUNDSKYDD, Göran på hundskydd har ju sålt försäljnings rätten till Chevalier så både servicen och produkten kanske blir bättre då.
Lycka till
Stefan
torbjrn.andersson31 skrev:Jag rekommenderar Protectorvästen, bra skydd för betar och yttre våld ger flytförmåga, hörde att den säljs i Tyskland också.
har använt andra västar tidigare men sålt dessa på blocket då dessa inte ger ett fullgott skydd, betarna går ju igenom västen, verkar vara skrapskydd mer än vildsvinskydd, hej o hå
Tobbe
Berntsson skrev:lite nyfiken på detta med västarna (ny valp på väg in i flocken), jag har aldrig behövt använda någon på tysken. Eftersom jag alldrig haft gris skador på honom (endast grävling) så är jag lite fundersam på det här med att de flesta skydden skyddar hunden fram men inte från ljumsken och bakåt. när sedan erfarna jägare påstårs (har hört det på andra ställen oxå) att skadorna sitter bak på hunden, hur kommer det sig??
Nisse Noskvalster skrev:Väst fram el bak!? Varför ska man använda väst för över huvudtaget? Är det verkligen bra att eftersträva hundarna att arbeta på det viset? Tycker saken är mkt tvetydig att använda. Varför ska hunden ha ett sådant arbetssätt så att han behöver kevlar utrustning!?. Titta istället på då skadorna uppstår under grisjakterna, jo nämligen då för "många" och "olämpliga" hundar används samtidigt och ensamma! Kanske skulle vi börja där med att bekämpa skador på våra hundar, istället för bygga riddar utrustningar åt våra 4-fota vänner!
Nisse
Savin skrev:Hur tror ni att Protectorvästen står sig i ett vargangrepp?
Användare som besöker denna kategori: RävaPetter och 7 gäster