Danne-78 skrev:miljöfriend skrev:Ylitjorvas skrev:Har en nu 6 månaders ADB därhemma.
Det är en riktig liten vilde med ett enormt bitbehov. Många dörrmattor går åt.
Testade att lämna bort honom nu i veckan till en tänkt hundpassning men det gick inget vidare.
Leker så vilt att händerna repas.
Inte på mig då jag styrt upp det, men de som vill gulla och leka med honom får det snabbt jobbigt.
Roligt men ganska jobbigt med valp....man glömmer så fort bort alla nätter ute på gräsmattan i bara kalsongerna, när senaste dikesfyndet skall passera ut .....
Tror dock att det kommer bli en jättetrevlig hund och jaktligt så har jag testat släppa honom lite i skogsdungen bakom huset.
Han spårade först rådjur tyst men har nu presterat 4-5 olika kortare drev på rå med bra men lite glest skall på någon minut och kommer tillbaka riktigt bra.
Fast ett tag i början tänkte jag nog att han mest gillade att äta rådjursskit....
Bästa drevet var nog efter grannens katt.
Vill väl inte släppa honom på riktiga jakter ännu då jag inte vill att han möter en grinig gris vid så ung ålder.
När började ni släppa era unghundar?
Ser fram emot nästa säsong och ska öva lite med drillingen i sommar så kommer det nog att trilla lite drevdjur!
För drevjakt vid närmare två års ålder. Då var alla spårchampionat klara. Jag följde en injagningsinstruktion för rasen. Började att jaga i band vid c:a 1 års ålder.
Får man fråga var du hittade injagningsinstruktionen?
I klubbtidningen. Finns nu på www.adbklubben.se under råd och tips.