Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN, taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly
smulan skrev:Motorn totalrenoverades för en månad sedan då topplockspackningen var defekt .
smulan skrev:har på känn att någon komp-ring inte är helt ok .
Jag köpte bilen i dec 07 och var då in på verkstad nästan omg då temp lampan lyste konstant . Fick kontakterna bytta då . Att som jag sa motorn överhettades trodde inte den meken på . Flyttade sedan utomlands .
Var på verkstad igen en månad efter första omgången samma kontakter byttes igen . Fortfarande ingen som ville tro på mig att motorn överhettas . Nu börjar bilen koka och förlora kylvätska .Även motoroljan minskade markant . Nu först blir det rep .
Grundorsaken till detta var en felande instrumentpanel inne i bilen . Varken denna mek eller vag kunde åtgärda detta . Fick själv ta grejor från sverige .
Tack Lulle för hjälpen .
Men vari liger mitt problem med stark lukt av bränsle inuti bilen , kallstartsventilen eller
nature skrev:Den KAN ju också vara så att bränslelukten härrör från avluftningen från tanken...
smulan skrev:Men vari liger mitt problem med stark lukt av bränsle inuti bilen , kallstartsventilen eller
nature skrev:smulan skrev:Men vari liger mitt problem med stark lukt av bränsle inuti bilen , kallstartsventilen eller
Användare som besöker denna kategori: fff, foxfun och 4 gäster