Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik
Gblenn skrev:Vet inte hur det ser ut exakt kring lådan på just den modellen men plastbäddar du kan ju se till att bädda så att pipan blir friliggande och du slipper slipa. Enklast lindar du tejp runt pipan så många varv som krävs för rätt avstånd från träet i framstocken.
börje skrev:Grovt sandpapper och en metallstav i rätt diameter, när du får ett dubbelvikt A4 mellan hela vägen till lådan så drar du lack i pipkanalen så du stänger porarna, båtlack är bäst.
Johan L. skrev:Att frilägga pipan utan att bädda är ingen bra idé. Det är stor risk att det inte kommer att bli bra. Passningen kolv/låda är förmodligen kass och tar du då bort stödet under pipan blir belastningen på träet större och då sätter sig skiten. Plastbäddning och friläggning är det som gäller.
Stigen skrev:Okej det får nog bli att plastbädda den dåSka köra på principen att tejpa runt pipan innan så den kommer i rätt höjd direkt. något mer tips för att underlätta plastbäddningen? Är det bara att ta bort lite material runt och vid rekylklacken och vid tangen och början sedan processen med att plastbädda? Första gången jag ger mig in i något liknande så
Fritz Kraut skrev:Stigen skrev:Håller bössan ihop skotten? Om det är så, är det kanske inte större anledning till bekymmer.
F.
Stigen skrev:Fritz Kraut skrev:Stigen skrev:Håller bössan ihop skotten? Om det är så, är det kanske inte större anledning till bekymmer.
F.
Var och test sköt tidigare i veckan och tyckte då att den kastade kulorna lite hur som helst men kan ju även vara skytten som det är fel påHar tittat in nu i kolven och den såg ganska tragisk ut där inne med mörka fläckar och man kunde se på vissa ställen att trät hade sjunkit så det är nog bara att plastbädda den.
Gblenn skrev:Gjorde mina första bäddningar med den epoxy'n. Funkade finfint och mekaniskt är den helt klart godkänd men den härdar ganska snabbt har jag för mig. Det är ju bra om du har rätt gott om tid på dig att blanda, fylla, peta och justera så det blir bra. Och är man petig kanske man vill ha ngn färg som passar bättre till bössan...
Användare som besöker denna kategori: 196engström, Oogie, PLUTTE och 2 gäster