Ny jakttidning: Jaktmagasinet Big Game

Berätta om dina erfarenheter och upplevelser mm.

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Re: Ny jakttidning: Jaktmagasinet Big Game

Inläggav Rottweilexpress » 12 okt 2019, 07:29

Håller med. Det är/var den enda tidning jag är intresserad av. Så benmärgstrött på "bockspecialen" typ av artiklar och lama utrustningstester så jag spyr.
Användarvisningsbild
Rottweilexpress

Inläggav Filfrasen » 12 okt 2019, 09:05

Äh, det fattade man väl rätt tidigt att det finns för få pojkar och för många män där ute i skogen för att jakttidningarnas svar på "Playboy" skulle kunna hitta en marknad över tid. :mrgreen:

Dess huvudsyfte var väl att spilla kaffe-latte i. 8)

-"Många av dom värsta handlingarna har utförts i dom godaste intentionerna".......Gammalt Kommunistordspråk.
Användarvisningsbild
Filfrasen

Inläggav Rottweilexpress » 12 okt 2019, 11:24

Filfrasen skrev:Äh, det fattade man väl rätt tidigt att det finns för få pojkar och för många män där ute i skogen för att jakttidningarnas svar på "Playboy" skulle kunna hitta en marknad över tid. :mrgreen:

Dess huvudsyfte var väl att spilla kaffe-latte i. 8)

Där sjönk du filifrasen.
Användarvisningsbild
Rottweilexpress

Inläggav NiKKEE » 12 okt 2019, 11:34

Den bästa tidsskriften som kommer i flera upplagor per år inom jaktsegmentet helt klart! Bra repotage, inget gnäll om vargen varannan sida och det bästa av allt. Någon med kunskap i svenska språket har uppenbarligen korrekturläst allt innan det skickas till tryck!
Exklusivt är första intrycket bara man får upplagan i handen och sedan ren njutning. Så pass att jag läser någon artikel och låter den vila för att inte allt ska ta slut på en gång!
Naturen är vår att förvalta och inte förstöra.
NiKKEE

Inläggav exabit » 12 okt 2019, 11:42

NiKKEE skrev:Den bästa tidsskriften som kommer i flera upplagor per år inom jaktsegmentet helt klart! Bra repotage, inget gnäll om vargen varannan sida och det bästa av allt. Någon med kunskap i svenska språket har uppenbarligen korrekturläst allt innan det skickas till tryck!
Exklusivt är första intrycket bara man får upplagan i handen och sedan ren njutning. Så pass att jag läser någon artikel och låter den vila för att inte allt ska ta slut på en gång!

Instämmer.

Får kväljningar varje gång Vapentidningen kommer hem och man får se den obefintliga layouten och korrekturläsningen, samt den billigaste och mest fantasilösa fonten på marknaden :twisted:
/ Rikard

Blaser K95 Luxus 7x57R
Sako AV Hunter 6,5x55
Sako Finnbear 30-06

Pm:a mig om du vill få pipa gängad i norra Halland eller Gbg-trakten. Tillstånd och F-skatt finnes.
http://www.nordicrifleman.com/vapensmide
Användarvisningsbild
exabit

Inläggav macggu » 12 okt 2019, 15:17

Jag har inte ens noterat att den slutat komma i brevlådan. Jag skulle mera sakna om Trofae skulle försvinna. Men Jakt&Vapen får det också vara slutprenumererat på.
macggu

Inläggav Filfrasen » 12 okt 2019, 16:23

Rottweilexpress skrev:
Där sjönk du filifrasen.

Nja, som alla andra korkskallar känner man att man ändå att man har visst flyt. :mrgreen:

Man måste väl få narras lite ibland när tongångarna går lite väl i moll, men faktum är att det ÄR en JaktPlayboy.

Det finns tydligen två sorters jägartyper om man spetsar till det och det kanske styr vilka tidningar man väljer och som därför blir över tid:

"6.5-JON" från Byhåla som gillar Husqvarnabössor, snus och tycker Volvo 940 trots avsaknad av fyrhjulsdrift är den bästa jaktbilen ever för den har man både råd med och kan laga själv.
Han får aldrig komma i närheten av något som figurerat i Playboy, kanske lika bra det...Stina på näset med taxöron och celluliter är "het" nog, "The Big Five" i hans värld är troligen Älgtjurarna Morbror Enok sköt på -70talet.
Jaktjornalen med rikliga snusdrägelfläckar speglar hans jakt nog väl.

"30-08" från Stan som valde Blaser i stället för golfklubbor, gillar Latte och BMW X7 är jaktbilen nr1 för den kan man ta som tjänstebil med där tvätt och service ingår.
Han lär bli utan Plaboybruttor han med, men möjligen kan det hända att han någon enstaka gång att ovan nämda taxöron blivit utbytta mot plast om man nu tycker det kan anses vara något positivt.
Kanske kommer han i väg på någon Afrikajakt om aktieutdelningen slår väl ut, men för de flesta förblir det nog en våt dröm, kanske därav annan färg och syvhet på tidningsfläckarna i Big Game.

Nog svamlat, over and out. :wink:

-"Många av dom värsta handlingarna har utförts i dom godaste intentionerna".......Gammalt Kommunistordspråk.
Användarvisningsbild
Filfrasen

Inläggav Jäääger » 14 okt 2019, 12:41

Det vore synd om den försvann helt klart. bästa tidningen i Sthlm helt klart! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: helt klart.

Vapentidningen är också bra men det vore välkommet om dom skippade stavfelen. visserligen inte på samma nivå som sär skrivarna på FB men man blir ju lite trött på att dom inte korrar.
Jäääger

Inläggav birk0323 » 14 okt 2019, 13:06

Den tidningen hade sina höjdpunkter. Jag gillade de ordentliga jaktreportagen och bilderna, vid flertalet tillfällen riktigt njutningsfullt (kanske inte så njutningsfullt att fläckar uppstod som det talats om tidigare i tråden) så man fick jaktlängtan och även res-längtan.

Blir full i skratt åt Filifrasens ytterligheter här ovan, jag tror med bestämdhet att jag träffat dem bägge och inser också samtidigt att de flesta är någon mellanvariant men utan den negativa klangen. Själv är jag nog två personligheter där den ena lutar åt det ena hållet och den andra åt det andra, prylgalningen vid namn ny teknik, vill ha allt samt jägaren som bara vill att det ska fungera oavsett vad för märke det är på prylarna. Den förste är mera vanlig om för och sensommar men den senare tar mera plats under höst och vinter, knepigt det där :D

Jag köper aldrig en tidning för ett test mera där man talar om hur många patroner magasinet tar och vilken färg det är på bössan och " att den skjuter ok". Jag vill ha reportage i stil med Jens e Perto, nån som har brukat grejerna och har nån praktisk erfarenhet. Blir förstås svårt med flång nya prylar men det har varit för många patron-teman där nån sida tagit upp patronens historia, en halv som tar upp laddata och mellan raderna kan man ibland läsa nån mening om hur den fungerat på jakt, i bästa fall... artiklar där ingen alls behövt gå längre än till Google, sånt har jag slutat betala för och därför köper jag bara med undantag tidningar om jakt idag. BigGame blev bra men tydligen räckte inte det, folk betalar hellre mindre för sämre material.
You should not use a cartridge that does the job when everything goes right, you need one that works when everything goes wrong.” citat Bob Hagel.
Användarvisningsbild
birk0323

Inläggav BGseb » 13 nov 2019, 22:32

Hej,

Kul att se att ni är några som uppskattat Big Game! Jag har inte varit inne på tråden på ett tag då jag trodde den var död, men så var det visst inte. Jag är en av två personer som driver tidningen tillsammans med en vän som också är han som är ägaren. Produktionen sker dessbättre av proffset Pontus och AD:n Angelica som är grymma på sin sak. Det som vi inte hinner med är det "affärsmässiga" i bakgrunden, prenumerationshantering, kampanjer, marknadsföring, utveckling med mera, därför söker vi nu någon som kan lägga mer tid på detta än vad vi har möjlighet att göra, vi har skött detta vid sidan av på kvällar och helger och det fungerar inte i längden om man ska ha ett liv också.

Vi hoppas att snart kunna sätta en lösning med en ny ägare så att allt kan fortsätta som vanligt och om någon har något tips på någon som vill ta över och driva ett prisbelönt och fantastiskt jaktmagasin så hör av er!
BGseb

Inläggav Melker » 13 nov 2019, 22:52

Ser fram emot att BG kommer igen, gillar tidningen.
Användarvisningsbild
Melker

Inläggav börje » 13 nov 2019, 23:20

I dagsläget har jag ingen jakttidning. Tidigare jade jag både Jj o Jaktmarker&fiskevatten, den senare har jag inte haft på 10år ungefär. Förnyade inte prenumerationen på Jj senast, det blir för mycket ett o samma när man läst jakttidningar sen 1989. Har en hel bunt olästa sen hösten -17, så det kändes att det var dags att avsluta.
Jakt är livet
Våga Vägra Varg!!
Finnstövaren Kempin Maija
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Ät inte den gula snön!
Wåga Wägra Hen
Användarvisningsbild
börje

Inläggav White hunter » 13 nov 2019, 23:23

Big Game är en fantastisk tidning.
Jag hoppas att det kommer mer. Jag förnyade nyligen prenummerationen
Blaser R93 375HH, 308w match
Blaser S2 470NE
Beretta 682
Sako quad range 22lr
Sako TRG42 300WM

Zeiss Victory RF 8x42
Zeiss v8 2,8-20×56
Zeiss Terra 4-12×42
Swarovski z6i 1-6×24
Aimpoint H2
Delta Stryker 5-50×56

ASE UTRA SL7i Borelock
Stalon Victor L
Användarvisningsbild
White hunter

Inläggav birk0323 » 14 nov 2019, 07:11

BGseb skrev:Hej,

Kul att se att ni är några som uppskattat Big Game! Jag har inte varit inne på tråden på ett tag då jag trodde den var död, men så var det visst inte. Jag är en av två personer som driver tidningen tillsammans med en vän som också är han som är ägaren. Produktionen sker dessbättre av proffset Pontus och AD:n Angelica som är grymma på sin sak. Det som vi inte hinner med är det "affärsmässiga" i bakgrunden, prenumerationshantering, kampanjer, marknadsföring, utveckling med mera, därför söker vi nu någon som kan lägga mer tid på detta än vad vi har möjlighet att göra, vi har skött detta vid sidan av på kvällar och helger och det fungerar inte i längden om man ska ha ett liv också.

Vi hoppas att snart kunna sätta en lösning med en ny ägare så att allt kan fortsätta som vanligt och om någon har något tips på någon som vill ta över och driva ett prisbelönt och fantastiskt jaktmagasin så hör av er!

Jag hoppas ni hittar rätt personer för uppdraget !
You should not use a cartridge that does the job when everything goes right, you need one that works when everything goes wrong.” citat Bob Hagel.
Användarvisningsbild
birk0323

Inläggav Pebe » 14 nov 2019, 07:28

Ja, en tidning som skiljer sej från dom andra!
Hoppas att allt löser sej.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
CG 3000 .308 Win.
Krieghoff Neptun 16/16-7x65R.
Merkel 12/12.
Mannlicher 258 WIn.
PBGV Hugo.
BFDB Molly.
Pebe

Inläggav robban.jagaren » 14 nov 2019, 13:26

BGseb skrev:Hej,

Jag är en av dem som saknar Big Game i brevlådan! Ser fram mot att ni löser problemen och får igång hjulen igen!

Mvh Robban
robban.jagaren

Inläggav knutten » 15 nov 2019, 21:05

Hej!
Skoj att ni kikar in på robsoftforumet! :D
Hoppas innerligt att ni hittar en ägare! Big Game är den enda jakttidningen som jag sparar och läser om igen. Vapentidningen, svensk jakt och alla andra tidningar ger jag bort, men inte Big game!

/Knutten
knutten

Inläggav 2310jensen » 29 nov 2019, 17:20

Från FB:

Vi ska självklart hedra vårt åtagande gentemot er prenumeranter som inte fått alla sina nummer. Lyckas vi nå 5000 nya prenumeranter får alla "gamla" prenumeranter en gratis årsprenumeration med start i mars nästa år. Mvh Redaktionen och Jakt är Jakt

https://www.kickstarter.com/projects/ja ... renumerant
Användarvisningsbild
2310jensen

Inläggav BGseb » 02 dec 2019, 19:17

Som säkert redan fler av er uppmärksammat så har Jakt är Jakt gått in och tagit över, ett kickstarterprojekt är uppstartat för att nå upp 5000 prenumeranter. Hoppas det lyckas, vi vill gärna se att tidningen får leva vidare!
BGseb

Inläggav Rottweilexpress » 03 dec 2019, 21:00

BGseb skrev:Som säkert redan fler av er uppmärksammat så har Jakt är Jakt gått in och tagit över, ett kickstarterprojekt är uppstartat för att nå upp 5000 prenumeranter. Hoppas det lyckas, vi vill gärna se att tidningen får leva vidare!

Det är vi många som vill. Jag tog 2 år :mrgreen:
Användarvisningsbild
Rottweilexpress

FöregåendeNästa

Återgå till Jaktresor och jaktupplevelser