Spillningsinventering av älg

Diskutera jakten på Älg, Björn, Varg och Lo mm.

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Spillningsinventering av älg

Inläggav älg » 19 nov 2018, 11:22

Vårt äso ska börja med spillningsinventering av älg, och det är tydligen lite blandade åsikter om det. Ni som har gjort detta: Är det bara slöseri med tid eller är det en vettig komplettering till synobs och flyginventering?
Jag har skaffat en avatar. Nu ska jag bara fixa en signatur!
Användarvisningsbild
älg

Re: Spillningsinventering av älg

Inläggav nagelhoff » 19 nov 2018, 11:37

älg skrev:Vårt äso ska börja med spillningsinventering av älg, och det är tydligen lite blandade åsikter om det. Ni som har gjort detta: Är det bara slöseri med tid eller är det en vettig komplettering till synobs och flyginventering?

Generellt set vettigt, men sen är det frågan om vart i landet, samt över hur stora arealer ? efter ni redan har flyginventering?

Sen är det en bra chans för dem passkytter som vanligtvis bara vet vägen till tornet, att lära sig marken, och kanske få lite förståelse för vad vi hundförare går igenom :mrgreen:
Ain't life a bitch
Användarvisningsbild
nagelhoff

Re: Spillningsinventering av älg

Inläggav älg » 19 nov 2018, 11:54

nagelhoff skrev:
älg skrev:Vårt äso ska börja med spillningsinventering av älg, och det är tydligen lite blandade åsikter om det. Ni som har gjort detta: Är det bara slöseri med tid eller är det en vettig komplettering till synobs och flyginventering?

Generellt set vettigt, men sen är det frågan om vart i landet, samt över hur stora arealer ? efter ni redan har flyginventering?

Sen är det en bra chans för dem passkytter som vanligtvis bara vet vägen till tornet, att lära sig marken, och kanske få lite förståelse för vad vi hundförare går igenom :mrgreen:

Jo, flyginventering har vi redan. Den blev totalt utdömd av jaktlagen då den inte visade vad de ville att den skulle visa (ungefär). Så i eget tycke verkar spillningsinventering vara ett bra komplement.
Jag har skaffat en avatar. Nu ska jag bara fixa en signatur!
Användarvisningsbild
älg

Återgå till Högviltsjakt