Tydligen är skyddsjakt = troféjakt...

Diskutera jakten på Älg, Björn, Varg och Lo mm.

Moderatorer: Fritz Kraut, taxen

Re: Tydligen är skyddsjakt = troféjakt...

Inläggav herrgårdsvagn » 06 mar 2018, 09:18

Trump lösning är nog det bästa. Alla läger ner vapnen och låter allt vilt bara växa till sig. Sen när gnället kommer så vägra gå utan att få ordentligt betalt. All utrustning ska vara avdragsgill och helt valfri för var och en :) Låt dom som mest tycker synd om djuren gå ut och avliva trafikskadade, med hammare då för dom är ju mot skjutvapen. Polisen duger inte, de är ju för svaga för att orka trycka av sitt tjänstevapen.
Användarvisningsbild
herrgårdsvagn

Inläggav Carl Gustaf » 06 mar 2018, 10:11

pederbonde skrev:Man kan ge förslag på någon som ska svara. Någon kan kanske föreslå någon vältalig person från något av förbunden kanske.
Röstat!

Skickat från min F3111 via Tapatalk
/ Carl Gustaf

"De som har dumbommarna emot sig förlänar förtroende."
Jean-Paul Sartre

VVV
Användarvisningsbild
Carl Gustaf

Inläggav Dyngsmäll » 06 mar 2018, 11:04

herrgårdsvagn skrev:Trump lösning är nog det bästa. Alla läger ner vapnen och låter allt vilt bara växa till sig. Sen när gnället kommer så vägra gå utan att få ordentligt betalt. All utrustning ska vara avdragsgill och helt valfri för var och en :) Låt dom som mest tycker synd om djuren gå ut och avliva trafikskadade, med hammare då för dom är ju mot skjutvapen. Polisen duger inte, de är ju för svaga för att orka trycka av sitt tjänstevapen.

Kommer aldrig hända för alla vill ha sin köttbalja...
----------------------------------------------------------
Hellre varm och ute än cool och inne...
-Anders Norudde
Användarvisningsbild
Dyngsmäll

Inläggav herrgårdsvagn » 06 mar 2018, 12:25

Jag vet :) ego går före allt annat.
Man låter en liten klick gaphalsar ställa agendan. Svensson ser inte konsekvenserna utan hänger på nått som låter bra. Fick dom se effekten så fick den lilla klicken inget gehör. För vad som inte heller kommer fram är att klicken lever som parasiter. Ingen vegan skulle överleva utan hjälp från omgivningen, omgivningen som dom attackerar.
Användarvisningsbild
herrgårdsvagn

Inläggav Ray.S. » 09 mar 2018, 23:10

herrgårdsvagn skrev:Man låter en liten klick gaphalsar ställa agendan. Svensson ser inte konsekvenserna utan hänger på nått som låter bra. Fick dom se effekten så fick den lilla klicken inget gehör. För vad som inte heller kommer fram är att klicken lever som parasiter. Ingen vegan skulle överleva utan hjälp från omgivningen, omgivningen som dom attackerar.

Klockrent. 8)

mvh. Ray.S.
Ray.S.

Inläggav Markus A » 10 mar 2018, 00:45

Det är ju märkligt att ni har så mycker rå och ändå lodjur. Men jag kan tänka mig att det är annorlunda där nere, häruppe har allt vilt det ganska svårt och lodjuren äter upp en rådjursstam på nolltid, sen flyttar de vidare och det tar åratal för rådjursstamme att hämta sig.

Men det är klart finns det mycket mat åt rådjuren hela året överlever fler kid och då blir det ju mer över åt lodjuren, jag vet inte hur det är ännu längre söderut, men när jag tänker på det har jag nog aldrig hört en skåning klaga på lodjuren, det är mest mer norrut man hör det.

/m
"Respice post te! Hominem te memento!"
Användarvisningsbild
Markus A

Inläggav win307 » 10 mar 2018, 01:02

Vilken jävla tramskärring! För det första får man knappast jaga något från motordrivet fordon om det inte är skadat/skadeskjutet. Högteknolgiska vapen? Är det en bössa med lyse på? Gps? Obegripligt! Trofejakt mindre troligt då man mig veterligt inte ens får behålla luddet från skottplatsen. Lodjur ska väl tillfalla staten men är inte helt säker. Jaktmotståndare i sitt essä... :evil: :evil: :evil:
Edit: skulle aldrig skjuta detta vackra djur som jag endast sett en gång. Gäller även räv o alla andra djur som inte går att äta.
winchester 307 nikko stirling diamond1-4
marlin 60 ssk oblivion
baikal hagelbrakare
bsa 308 w
win307

Föregående

Återgå till Högviltsjakt