Håller XXL på att avsluta försäljning av ammunition?

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Re: Håller XXL på att avsluta försäljning av ammunition?

Inläggav Jäääger » 08 jul 2019, 14:25

Dagens tips: ring till dom innan ni åker dit.
Jäääger

Inläggav No1MAXIMUS » 08 jul 2019, 16:01

Jäääger skrev:Dagens tips: ring till dom innan ni åker dit.

Det är ingen garanti för att du går därifrån med ammo.
Jag ringde kl 14 och ammon fanns där. När jag kom med licens i hand 15:30 hittade de inte killen som senast hade nyckeln till skåpet.
Efter 30 minuter visar det sig att han hade gått hem och inte hade för avsikt att komma tillbaka förän dagen efter.
No1MAXIMUS

Inläggav andersvestlund » 08 jul 2019, 16:50

No1MAXIMUS skrev:

Jag ringde kl 14 och ammon fanns där. När jag kom med licens i hand 15:30 hittade de inte killen som senast hade nyckeln till skåpet.
Efter 30 minuter visar det sig att han hade gått hem och inte hade för avsikt att komma tillbaka förän dagen efter.

Vilket strålande bolag!
andersvestlund

Inläggav malx » 08 jul 2019, 17:27

No1MAXIMUS skrev:

Den hade jag genast rapporterat uppåt i kedjan. Om en anställd tagit med sig nyckeln och inte genast kommer tillbaka så blir han inte långlivad på arbetet i en sådan butik. Även om otroligt nog butikschefen skulle gått med på det så kommer knappast ledningen över hen att göra det.
malx

Inläggav greyling » 08 jul 2019, 18:33

Har reagerat på samma sak - dvs att ammo inte finns uppdaterat vad gäller lagersaldo. Så slött och inte konstigt att kedjan går kasst. Det är nog inte svårare än att webben har eget resultatansvar och att de får inte sälja ammo där. Varför då ha det uppdaterat! Klara problem har de.

Hela den där grejen när en chef klankade ned på Greta samt armhävningsbestraffningar tyder inte på att de har känselspröten ute för vartåt vindarna blåser. Tror de helt enkelt går bort för många och sedan har det gått fel när siffrorna visar rött. Marknaden är hård idag.

XXL hade från början samma ägare som El-giganten. De sistnämnda har alltid kört med ett fulspel vad gäller annonsering. Nu är XXL likadana. Jag lider med de som arbetar där nu. Första åren var de faktiskt rätt så bra.

Dessvärre är en XXL min närmaste handlare.
Greyling
Användarvisningsbild
greyling

Inläggav No1MAXIMUS » 08 jul 2019, 20:14

Det var på Hamngatan i Sthlm det skedde.
No1MAXIMUS

Inläggav svitjod » 13 sep 2019, 09:03

Vad jag förstått så beställer kedjan in en batch av ammo till centralt lager som sedan fördelas ut på alla butiker. När det är slut i butik så mäste dom vänta tills huvudlagret skickar ut igen ocj de blir rimligtvis när dom flesta butikerna börjar sina lr när det är bra pris från leverantör.

Sidospår på deras prissänkningar så ska man akta sig för att tro att man gör ett bra köp. Har flera gånger sett att dom höjt priset på en vara under kampanjer, men skriver att det är -25% på ursprungligt pris. Jämför man med dagen innan så va faktiskt varan billigare då än under kampanjen
Användarvisningsbild
svitjod

Inläggav tjuröga » 13 sep 2019, 09:21

svitjod skrev:Vad jag förstått så beställer kedjan in en batch av ammo till centralt lager som sedan fördelas ut på alla butiker. När det är slut i butik så mäste dom vänta tills huvudlagret skickar ut igen ocj de blir rimligtvis när dom flesta butikerna börjar sina lr när det är bra pris från leverantör.

Sidospår på deras prissänkningar så ska man akta sig för att tro att man gör ett bra köp. Har flera gånger sett att dom höjt priset på en vara under kampanjer, men skriver att det är -25% på ursprungligt pris. Jämför man med dagen innan så va faktiskt varan billigare då än under kampanjen

Deras rabatt system har jag blivit less på många gånger.
Därför köper jag aldrig mer av dom när det inte är riktig rabatt
Användarvisningsbild
tjuröga

Föregående

Återgå till Allmänt om jakt