Jaktarrende Tillgängligt

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Jaktarrende Tillgängligt

Inläggav KMS » 21 apr 2019, 14:45

Hej

Tänkte kolla av om någon vill dela ett jaktarrende som tillhör mig till 100% idag.
Öster om Borås, 150 ha, blandat skog och åkermark.
Mkt god vilttillgång, Rådjur, Kronhjort, Vildsvin, Dovhjort, Älg

Tanken är att jag jagar tillsammans med jaktlaget under säsongen (marken är del i ett större område), Jag har inte någon möjlighet
att bedriva någon pyrschjakt eller engagera mig så som skulle behövas i marken. Bla är det stora vildsvinsskador
och jag har ej möjlighet att lägga särskilt mycket tid på vildsvinsjakt.

Den som delar arrendet med mig kommer då enbart att ha tillgång till jakt på Rådjur, Vildsvin, Kronhjort och dovhjort
i egen regi på marken och blir alltså inte medlem i Jaktlaget.

Mvh
KMS

Re: Jaktarrende Tillgängligt

Inläggav Geronimo81 » 22 apr 2019, 11:43

du har pm!
Ко због неке ствари не изгуби разум, тај га и нема.
Geronimo81

Re: Jaktarrende Tillgängligt

Inläggav erikj » 26 apr 2019, 15:45

Hej

Jag och min far skulle gärna vilja veta mer om marken du skrev om, förutsatt att den inte redan är tingad. Vi är båda skötsamma jägare och på jakt efter mark.
Farsan har en mycket duktig tax som ska jagas sin 2:a säsong nu, och jag inväntar en valp som ska bli grishund på sikt. Jag har även en labrador som gör bra ifrån sig på eftersök, dock ej på gris.
Vi har båda jagat mycket gris på åtel och skulle gärna bedriva vak/åteljakt på gris och räv på marken om det passar i förvaltningsplanen. Självklart tar vi gärna med fler skyttar om önskemål från din sida finns, när det vankas taxdrev på rådjur.
Vi är bosatta strax utanför Jönköping.

Skulle det låta intressant så är du välkommen att höra av dig, gärna via mail på erik@mpjonsson.se

Mvh Erik & Göran Johansson
erikj

Återgå till Allmänt om jakt