Jaktlag sökes inför nästa jaktår...

Moderatorer: Fritz Kraut, taxen

Jaktlag sökes inför nästa jaktår...

Inläggav Glooie » 23 dec 2019, 14:29

Passkytt söker plats i jaktlag inför nästa jaktår (skadar inte att va ute i tid). Snart 35 år, jagat sen barnsben men har för tillfället ingen fast plats i något jaktlag. Gick ur det förra laget i våras pga kostnad vs djurtäthet på marken och tänkte att jag i värsta fall får vara utan jakt några år nu när barnen är små (3 och 4 år), men denna säsong har vart värre än jag trodde utan jakt. Dessutom börjar grabbarna på allvar visa jaktintresse, så det är bara att börja leta ordentligt! :)
Jag utgår från Skene i Marks kommun (söder om Borås), och letar mark upp till en timmes bilfärd runtom. Som nämnts är jag en utpräglad passkytt, är uppvuxen med jakthund men pga allergi i familjen kan jag inte skaffa hund, så oroa er inte att det "råkar" bli en hund till i laget vad det lider! Självklart hjälper jag gärna till med allt annat i jaktlaget, tycker den sociala biten är halva grejen (om inte mer), och det är kul att greja på marken och förbereda inför jaktsäsong. Jag är jäkligt social, men på radion brukar jag hålla käft och inte prata mer än nödvändigt, just sayin... ;)
Söker alla typer av jakt och dom flesta kostnadslägena förutom kanske "direktörsjakter" i Sörmland.
Har ni nåt att erbjuda så hojta till! Undrar ni mer om vem jag är så säg till så berättar jag! :)
Glooie

Re: Jaktlag sökes inför nästa jaktår...

Inläggav Glooie » 27 jan 2020, 11:28

Uppar, letar fortfarande... :)
Glooie

Re: Jaktlag sökes inför nästa jaktår...

Inläggav RSV-R » 26 mar 2020, 18:59

Hej.

Letar du fortfarande? Då kanske jag kan hjälpa dig.
Skicka mig ett PM så vi kan ta kontakt.

Mvh//Daniel
Användarvisningsbild
RSV-R

Återgå till Allmänt om jakt