Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik

jonas skrev:Standardsvaret är alltid att det inte går i Sverige, men jag har aldrig hört någon vettig motivering. Såvitt jag vet så får ni jaktlicens på halvautomatiska kl 1 ???
rydberg skrev:jonas skrev:Standardsvaret är alltid att det inte går i Sverige, men jag har aldrig hört någon vettig motivering. Såvitt jag vet så får ni jaktlicens på halvautomatiska kl 1 ???
Nja, visst får vi ha halvautomater i klass 1 (och övriga klasser också), men de får inte vara byggda utifrån något som ursprungligen varit ett militärt vapen. Exakt vad som är ett "ursprungligen militär vapen" är väl inte glasklart, men eftersom bössan i det här fallet marknadsförs med att den är byggd på en AK47 så kan det nog bli problem.
/johan.
Håkan skrev:Nej denna o valmet Petra är körda, idiotiskt att ens prova!
Håkan
jonas skrev:rydberg skrev:jonas skrev:Standardsvaret är alltid att det inte går i Sverige, men jag har aldrig hört någon vettig motivering. Såvitt jag vet så får ni jaktlicens på halvautomatiska kl 1 ???
Nja, visst får vi ha halvautomater i klass 1 (och övriga klasser också), men de får inte vara byggda utifrån något som ursprungligen varit ett militärt vapen. Exakt vad som är ett "ursprungligen militär vapen" är väl inte glasklart, men eftersom bössan i det här fallet marknadsförs med att den är byggd på en AK47 så kan det nog bli problem.
/johan.
Den där är lika militär som en Hva 1640
sos skrev:
Inte enligt Naturvårdsverket...
Dearthdogs skrev: bara dom allra modigaste bör gå på ett björnstånd med något så fruktansvärt opålitligt...
Användare som besöker denna kategori: JohanE och 5 gäster